ΓΙΑ ΤΟΝ  ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΟΥ 2018 ΚΑΙ ΤΟ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΡΑΣΗΣ  ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ  ΛΑΜΙΕΩΝ

.   5 Δεκεμβρίου 2017   Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΓΙΑ ΤΟΝ  ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΟΥ 2018 ΚΑΙ ΤΟ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΡΑΣΗΣ  ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ  ΛΑΜΙΕΩΝ

ΓΙΑ ΤΟΝ  ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΟΥ 2018 ΚΑΙ ΤΟ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΡΑΣΗΣ  ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ  ΛΑΜΙΕΩΝ

Σημειώνουμε, πως, οι αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις στην Τοπική Διοίκηση επιταχύνθηκαν στην περίοδο της καπιταλιστικής κρίσης και έπαιξαν σημαντικό ρόλο στο πέρασμα της αντιλαϊκής επίθεσης, στη δημοσιονομική πειθαρχία, στη διεύρυνση της αντιλαϊκής φορολόγησης, στην εμπορευματοποίηση υπηρεσιών και αγαθών, στην ανατροπή εργασιακών σχέσεων και δικαιωμάτων.

Η ΚΕΔΕ, που συγκεντρώνει τα βασικά στελέχη των πολιτικών δυνάμεων διαχείρισης του συστήματος στην τοπική διοίκηση, λειτουργούσε και  λειτουργεί ως λαγός των αναδιαρθρώσεων.

Προτάσσει πιο αποφασιστικά την εμπορευματοποίηση κρίσιμων τομέων, την επιχειρηματικότητα και ιδιωτικοποίηση στις λειτουργίες των δήμων, τον κατακερματισμό των εργασιακών σχέσεων.

Προβάλει επιτακτικά το αίτημα για πέρασμα στους δήμους αρμοδιοτήτων πρωτοβάθμιας υγείας και παιδείας -με προτεραιότητα τα Νηπιαγωγεία, συμβάλλοντας στο να σπάσει ο ενιαίος, καθολικός δωρεάν χαρακτήρας τους.

Βασικές επιδιώξεις του νέου κύκλου των αναδιαρθρώσεων  στην Τοπική Διοίκηση είναι :

  • Η παραπέρα μείωση της κρατικής χρηματοδότησης,
  • Η αποκέντρωση νέων κρατικών αρμοδιοτήτων στη τοπική διοίκηση, χωρίς τους αναγκαίους πόρους που απαιτούνται.
  • Η επέκταση της ανταποδοτικότητας σε κάθε δραστηριότητά της και της  ιδιωτικοποίησης σε κάθε πρόσφορο τομέα.
  • Με πρόσχημα την οικονομική αυτοτέλεια να δυναμώσει η φοροεισπρακτική λειτουργία της, που επιδιώκουν να έχει στενή διασύνδεση με τους κρατικούς φοροεισπρακτικούς μηχανισμούς εντοπισμού και ελέγχου, ώστε να διασφαλίζεται η είσπραξή τους, συσχετιζόμενη με τις κατασχέσεις.

Αυτά αποτυπώνονται στους δημοσιονομικούς στόχους του νέου Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος 2017-21 για την Τοπική Διοίκηση. 

Σε αυτό, μπαίνουν στόχοι για άνοδο των λεγόμενων «ίδιων εσόδων» καθώς και στόχοι για την συμμετοχή Δήμων και Περιφερειών στο λεγόμενα πλεονάσματα, ενώ ταυτόχρονα καθηλώνεται και παγιώνεται το ύψος της χρηματοδότησης τους στα σημερινά επίπεδα.

Στα πλαίσια αυτού του σχεδιασμού μπαίνουν σε προτεραιότητα η ληστρική εκμετάλλευση από το κεφάλαιο της όποιας δημοτικής ακίνητης περιουσίας υπάρχει σε γη, δάση, παραλίες, αθλητικές, πολιτιστικές υποδομές μέσω ΣΔΙΤ και παραχωρήσεων μακροχρόνιας «αξιοποίησης».

Οι δυνάμεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ αποκρύπτουν πως συμφωνούν με την κυβέρνηση στα ζητήματα ουσίας αυτών των αναδιαρθρώσεων. Απλά, επιχειρούν να δείξουν τη διαφορετικότητα τους με αντιπαρατιθέμενες σε δευτερεύοντα θέματα.

Ο κάθε Δήμος, ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, έχει ξεχωριστό ρολό στο ζήτημα της καπιταλιστικής ανάπτυξης στην περιοχή μας.

Σε αυτό το επίπεδο, πρέπει να εκτιμάμε αντιπαραθέσεις και συμμαχίες που διαμορφώνονται. Την αγαστή συνεργασία του Δημάρχου με κυβερνητικά και περιφερειακά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ και, φυσικά, τη συμπόρευσή τους σε διεργασίες γύρω από προγράμματα ΕΣΠΑ, αναπτυξιακές ημερίδες με Επιμελητήρια, Πανεπιστήμια και κάθε πρόσφορο φορέα (ΑΝΔΕΙΑ, ΦΘΙΩΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ, ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΕΥΒΟΙΑΣ, ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΦΩΚΙΔΑΣ), όπου καλούν σε προσκλητήριο για επενδύσεις, με κράχτη την αντιλαϊκή πολιτική.

Σε αυτή τη διαδικασία, στελέχη από όλες τις πολιτικές δυνάμεις διαχείρισης του συστήματος και θιασώτες της Ε.Ε. επιχειρούν να εμπλέξουν  με την γενική στρατηγική και τις επιδιώξεις του κεφαλαίου μικροεπαγγελματίες και φτωχούς αγρότες, επιδρώντας ευρύτερα σε εργατικό λαϊκό κόσμο, στη νεολαία.

Παίρνουν πρωτοβουλίες ώστε να ζυμώνονται η ιδιωτικοποίηση της δημόσιας γης και περιουσίας, οι αντιδραστικές ανατροπές σε εργασιακές σχέσεις, σε  υγεία, σε πρόνοια και σε παιδεία.

Αξιοποιούν κάθε πρόσφορο μέσον μαζί με  ευρωενωσιακούς θεσμούς και κονδύλια για τον εξαγνισμό της επιχειρηματικότητας, της ανταγωνιστικότητας και της κοινωνικής οικονομίας.

Συχνά ιδεολογήματα, που χρησιμοποιεί, με διάφορους τρόπους, το σύνολο των στελεχών τους στην τοπική διοίκηση είναι  τα ζητήματα : 

  • της «εθνικής συνεννόησης»
  • της ενότητας όλων «για να φύγουμε από την κρίση» ,
  • της λεγόμενης παραγωγικής ανασυγκρότησης που  προβάλλεται σαν δήθεν εθνικός στόχος,
  • της «δίκαιης ανάπτυξης» που αποτελεί ιδεολόγημα της κυβέρνησης.  

Εμείς, αυτά ακριβώς τα ζητήματα τα αποκαλύπτουμε συστηματικά και τα εντάσσουμε στην ιδεολογικοπολιτική μας παρέμβαση, αλλά και στην διαπάλη μας στο κίνημα με κυρίαρχη επιδίωξη την πειστική απάντηση στο ερώτημα «ανάπτυξη, από ποιον και για ποιον;»

Λέμε ξεκάθαρα: Το αστικό κράτος και οι θεσμοί του ευθυγραμμίζονται στην ανάγκη να απελευθερωθούν κεφάλαια για την χρηματοδότηση των αναγκών των επιχειρηματικών ομίλων.

Γι’ αυτό όσο πάει, μεγαλώνει η φορολεηλασία για τα εργατικά λαϊκά νοικοκυριά,

Γι΄ αυτό οι πόροι που αφαιρούνται απ’ την χρηματοδότηση των Δήμων και των Περιφερειών θα είναι περισσότεροι. Γιατί θα κατευθύνονται στις ανάγκες των μεγάλων επιχειρήσεων και των δανειστών.

Και εδώ όλες οι άλλες δυνάμεις ταυτίζονται.

Σε αυτή τη λογική είναι διαμορφωμένος και ο προϋπολογισμός του 2018 που προτείνεται για το  Δήμο Λαμιέων.

Βασικά του χαρακτηριστικά του είναι :

  1. Αποδέχεται τη συνεχιζόμενη και εντεινόμενη υποχρηματοδότηση του Δήμου.
  2. Είναι ισοσκελισμένος και, συνεπώς, είναι προδιαγραμμένο πως τα έργα που θα κάνει ο Δήμος και οι υπηρεσίες που θα προσφέρει θα είναι προσαρμοσμένα στην περιορισμένη χρηματοδότηση. Αν κάτι αλλάξει ή προστεθεί, θα στηρίζεται στην αντίστοιχη αύξηση της συμβολής του λαού(ανταποδοτικότητα ).
  3. Τα έσοδα από δημοτικά τέλη και δικαιώματα παραμένουν  υψηλά.  Στο ίδιο ύψος με τις προβλέψεις του 2017. Γεγονός που επιβεβαιώνει την έλλειψη οποιασδήποτε σκέψης για μείωση τους. Το ανάλογο συμβαίνει με τα έσοδα από λοιπά τέλη, δικαιώματα και υπηρεσίες.
  4. Οι επιχορηγήσεις για λειτουργικές δαπάνες παραμένουν οι ίδιες και συνεπώς δεν προβλέπεται καμιά δυνατότητα βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών από πλευράς Δήμου.
  5. Οι επιχορηγήσεις για την πραγματοποίηση επενδύσεων για το 2017 παρουσίασαν απόκλιση γύρω στα 65 % και ήταν σοβαρά λιγότερες των προβλεπομένων. Παρόλα αυτά προϋπολογίζονται, για το 2018, 2 φορές παραπάνω από όσα πήρε ο Δήμος πέρσι, παρότι η αξιοπιστία της κυβέρνησης είναι μηδαμινή.
  6. Αντίστοιχα στις λοιπές επιχορηγήσεις για έργα, που το 2017 χορηγήθηκε το 20% των προϋπολογισμένων. Και για το 2018 προβλέπεται ένα ποσόν που αμφιβάλουμε, αν τελικά, δοθεί.
  7. Από τις προβλεπόμενες επιχορηγήσεις για το πρόγραμμα Επισιτιστικής και Βασική Υλικής Συνδρομής, που προβλέπονταν 1,5 εκατομμύρια ευρώ, δόθηκαν μόνο 10.000! Για το 2018 προϋπολογίζονται πάλι 1,5 εκατομ.
  8. Σοβαρή είναι η απόκλιση ανάμεσα στις βεβαιωμένες οφειλές στο Δήμο και σε αυτά που εισπράχτηκαν και φτάνουν μόνο στο 10% του συνόλου των οφειλών. Είναι ενδεικτικό της οικονομικής κατάστασης των συμπολιτών μας σε συνθήκες κρίσης και υπερφορολόγησης. Ανάμεσά τους δεν μπορεί και δεν πρέπει να κρυφτούν κάποιοι μεγάλο-οφειλέτες.
  9. Λείπει από το συγκεκριμένο προϋπολογισμό και το κονδύλι  των εσόδων(ύψους περίπου 1,2 εκατομμυρίων ευρώ) από τη διαχείριση του ΧΥΤΑ, που ήταν στην ιδιοκτησία του Δήμου και τον παραδώσατε στην  Α.Ε. του ΦοΔΣΑ Στερεάς.
  10. Στο σκέλος των εξόδων: Δεν προβλέπονται προσλήψεις προσωπικού, ούτε οποιαδήποτε αύξηση αποδοχών στους εργαζομένους. Δεν προβλέπεται διάθεση σημαντικών πόρων για αντιπλημμυρικά έργα και αντισεισμική προστασία. Για έργα υποδομής στην περιφέρεια του Δήμου. Για αναπλάσεις σε περιοχές του κέντρου της πόλης ή σε εκείνες που η πυκνότητα του πληθυσμού είναι ιδιαίτερα αυξημένη. Δεν προβλέπονται όσα στραγγιστικά και αρδευτικά έργα χρειάζονται.
  11. Ενδεικτικό των προθέσεών σας για τη διαχείριση των απορριμμάτων είναι πως δεν προβλέπετε κονδύλι για ιδιωτικού δικαίου εργαζόμενους ορισμένου χρόνου. Είναι φανερή η πρόθεσή σας για μόνιμη παραχώρηση και της αποκομιδής των απορριμμάτων στον ΦοΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας Α.Ε. Φαίνεται πως έτσι θα λειτουργήσετε και μετά το  Μάρτη του 2018.

Με αυτές τις παρατηρήσεις και με δεδομένη την πολιτική λογική, που εκφράσαμε εισαγωγικά, εκτιμούμε πως ο προϋπολογισμός που προτείνετε :

ΔΕΝ ΛΥΝΕΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΟΥΤΕ ΙΚΑΝΟΠΟΙΕΙ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ. ΕΧΕΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΕΙ ΤΙΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ. ΕΦΑΡΜΟΖΕΙ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΕΝΟΣ ΣΤΙΣ ΕΥΡΩΕΝΩΣΙΑΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ – ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ – ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ.

Η αντίληψη του ΚΚΕ και των δυνάμεων που συσπειρώνονται στα ψηφοδέλτια της Λαϊκής Συσπείρωσης για τις δομές διοίκησης και διεύθυνσης σε κεντρικό και τοπικό επίπεδο, έχει θεμέλιό της την κοινωνική ιδιοκτησία στα συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής, τον κεντρικό σχεδιασμό της παραγωγής με κίνητρο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών.

Στηρίζεται στην εργατική συμμετοχή και τον λαϊκό έλεγχο από τα κάτω προς τα πάνω, που διαρθρώνεται πρώτα από όλα σε επίπεδο παραγωγικής μονάδας και κοινωνικής υπηρεσίας.

Πάνω σε αυτή τη βάση μπορεί μόνο να διαμορφώνεται ένα ενιαίο σύγχρονο και δωρεάν κρατικό σύστημα Υγείας, Πρόνοιας, Παιδείας. Να εξασφαλίζεται ο σχεδιασμός ανάπτυξης ανά τομέα και κλάδο, αξιοποιώντας το φυσικό και παραγωγικό πλούτο της χώρας.

Με αυτή τη γραμμή στεκόμαστε απέναντι στις αντιδραστικές αλλαγές.

Με αυτή την θέση που αφορά τους εργαζόμενους και εκλεγμένους σε Τοπική και Περιφερειακή Διοίκηση, επιδιώκουμε την οργάνωση της πάλης, τη διεκδίκηση, την εναντίωση σε κυβέρνηση και τοπικές αρχές που στηρίζουν τις αντιδραστικές ανατροπές.

Καμιά ανάπτυξη για το λαό δεν μπορεί να εξασφαλιστεί σε τοπικό και περιφερικό επίπεδο, αν η κεντρική πολιτική είναι στα χέρια και στην εξουσία της αστικής τάξης και των κομμάτων της.

  • Απαιτούμε δραστική αύξηση των κρατικών δαπανών από τον Προϋπολογισμό για κοινωνική πολιτική, για ενίσχυση της λαϊκής οικογένειας, για τη λειτουργία των Δημοτικών Υπηρεσιών σε απορρίμματα, πράσινο κλπ.
  • Αντιτασσόμαστε στη μεταφορά αρμοδιοτήτων -που επιβάλλεται να είναι στην ευθύνη του κεντρικού κράτους- για την ανάπτυξη και λειτουργία στην Τοπική Διοίκηση, γιατί αυτό σημαίνει τελικά μεταφορά του κόστους στις πλάτες του λαού.
  • Να καταργηθεί κάθε είδους τοπική φορολογία, κάθε έμμεση φορολογία.
  • Εντείνουμε τον αγώνα για αποκλειστικά Δημόσιου Δωρεάν Συστήματος στους βασικούς Κοινωνικούς Τομείς της Υγείας- Πρόνοιας και Παιδείας με πλήρη χρηματοδότηση από το κράτος.
  • Μόνιμη σταθερή δουλειά με πλήρη δικαιώματα για όλους τους εργαζόμενους. Μονιμοποίηση όλων των Συμβασιούχων και των εργαζομένων στα προγράμματα.
  • Διεκδικούμε σχεδιασμό και υλοποίηση σε Κεντρικό, Περιφερειακό και Τοπικό επίπεδο, υποδομών και μηχανισμών δημόσιας προστασίας από πλημμύρες – πυρκαγιές – σεισμούς – άλλες καταστροφές- από καιρικά φαινόμενα – ρύπανση και μόλυνση του νερού και του αέρα.
  • Παλεύουμε για να ανατραπεί το νομοθετικό πλαίσιο που καθιστά τους Δήμους και τις Περιφέρειες πεδίο επιχειρηματικής δραστηριότητας και φοροεισπρακτικού μηχανισμού.

    Αντίστοιχα τοποθετούμαστε στο Ολοκληρωμένο Πλαίσιο Δράσης 2018 το οποίο αποτελεί την οικονομική στοχοθεσία του Δήμου.

Συνοψίζει τα στοιχεία του ετήσιου προϋπολογισμού και την πορεία εκτέλεσής του κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους 2018.

Αποτυπώνει το οικονομικό αποτέλεσμα και τις απλήρωτες υποχρεώσεις.

ΛΑΜΙΑ 4/12/2017