ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ  για τον Προϋπολογισμό της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, οικονομικού έτους 2018

.   2 Ιανουαρίου 2018   Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ  για τον Προϋπολογισμό της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, οικονομικού έτους 2018

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ  2/1/18

Για τον Προϋπολογισμό της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, οικονομικού έτους 2018.

Οι αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις στην Τοπική και Περιφερειακή Διοίκηση επιταχύνθηκαν στην περίοδο της καπιταλιστικής κρίσης και έπαιξαν σημαντικό ρόλο στο πέρασμα της αντιλαϊκής επίθεσης , στην δημοσιονομική πειθαρχία, στην διεύρυνση της αντιλαϊκής φορολόγησης, στην εμπορευματοποίηση υπηρεσιών και αγαθών, στην ανατροπή των εργασιακών σχέσεων και δικαιωμάτων.

Η ΚΕΔΕ και η ΕΝΠΕ που συγκεντρώνουν τα βασικά στελέχη των πολιτικών δυνάμεων διαχείρισης του συστήματος στην τοπική και περιφερειακή διοίκηση, λειτουργούσαν και  λειτουργούν ως λαγός των αναδιαρθρώσεων.

Προτάσσουν πιο αποφασιστικά την εμπορευματοποίηση κρίσιμων τομέων, την επιχειρηματικότητα και ιδιωτικοποίηση στις λειτουργίες των δήμων και των περιφερειών, τον κατακερματισμό των εργασιακών σχέσεων.

Βασικές επιδιώξεις του νέου κύκλου νέος των αναδιαρθρώσεων  στην τοπική και περιφερειακή διοίκηση είναι :

  • Η παραπέρα μείωση της κρατικής χρηματοδότησης,
  • Η αποκέντρωση νέων κρατικών αρμοδιοτήτων στη τοπική διοίκηση, χωρίς τους αναγκαίους πόρους που απαιτούνται.
  • Η επέκταση της ανταποδοτικότητας σε κάθε δραστηριότητα της και της  ιδιωτικοποίησης σε κάθε πρόσφορο τομέα.
  • Με προκάλυμμα την οικονομική της αυτοτέλεια. να δυναμώσει η φοροεισπρακτική λειτουργία τους, που επιδιώκουν να έχει στενή διασύνδεση με τους κρατικούς φοροεισπρακτικούς μηχανισμούς εντοπισμού και έλεγχου,  ώστε να διασφαλίζεται η είσπραξη τους, συσχετιζόμενη με τις κατασχέσεις.

Αυτά αποτυπώνονται στους δημοσιονομικούς στόχους του νέου Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος 2017-21 για την τοπική διοίκηση. 

Σε αυτό, μπαίνουν στόχοι για άνοδο των λεγόμενων «ίδιων εσόδων» καθώς και στόχοι για την συμμετοχή Δήμων και Περιφερειών στο λεγόμενα πλεονάσματα, ενώ ταυτόχρονα καθηλώνεται και παγιώνεται το ύψος της χρηματοδότησης τους στα σημερινά επίπεδα.

Στα πλαίσια αυτού του σχεδιασμού μπαίνουν σε προτεραιότητα η ληστρική εκμετάλλευση από το κεφάλαιο της όποιας ακίνητης περιουσίας υπάρχει σε γη, δάση, παραλίες, αθλητικές, πολιτιστικές υποδομές με ΣΔΙΤ και παραχωρήσεις μακρόχρονης αξιοποίησης.

Οι δυνάμεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ αποκρύπτουν πως συμφωνούν με την κυβέρνηση στα ζητήματα ουσίας αυτών των αναδιαρθρώσεων και επιχειρούν να δείξουν την διαφορετικότητα τους με αντιπαράθεση σε δευτερεύοντα θέματα.

Η περιφέρεια, αλλά και κάθε Δήμος, ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, έχουν ξεχωριστό ρολό στο ζήτημα της καπιταλιστικής ανάπτυξης στην περιοχή μας.

Σε αυτό το επίπεδο, πρέπει να εκτιμάμε αντιπαραθέσεις και συμμαχίες που διαμορφώνονται. Την αγαστή συνεργασία του Περιφερειάρχη με κυβερνητικά και περιφερειακά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ και φυσικά την συμπόρευσή τους σε διεργασίες, γύρω από προγράμματα ΕΣΠΑ, αναπτυξιακές ημερίδες με επιμελητήρια, Πανεπιστήμια και κάθε πρόσφορο φορέα ( ΑΝΔΕΙΑ, ΦΘΙΩΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ, ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΕΥΒΟΙΑΣ, ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΦΩΚΙΔΑΣ ) , όπου καλούν σε προσκλητήριο για επενδύσεις, με κράχτη την αντιλαϊκή πολιτική.

Σε αυτή την διαδικασία, στελέχη από όλες τις πολιτικές δυνάμεις διαχείρισης του συστήματος και θιασώτες της Ε.Ε επιχειρούν να εμπλέξουν  με την γενική στρατηγική και τις επιδιώξεις του κεφαλαίου μικροεπαγγελματίες και φτωχούς αγρότες, επιδρόντας ευρύτερα σε εργατικό λαϊκό κόσμο, στην νεολαία .

Παίρνουν πρωτοβουλίες ώστε να ζυμώνονται η ιδιωτικοποίηση της δημόσιας γης και περιουσίας, οι αντιδραστικές ανατροπές σε εργασιακές σχέσεις, στην  υγεία, στην πρόνοια και στην παιδεία.

Αξιοποιούν κάθε πρόσφορο μέσον μαζί με  ευρωενωσιακούς θεσμούς και κονδύλια για τον εξαγνισμό της επιχειρηματικότητας, της ανταγωνιστικότητας και της κοινωνικής οικονομίας.

Συχνά ιδεολογήματα, που χρησιμοποιεί, με διάφορους τρόπους, το σύνολο των στελεχών τους στην τοπική διοίκηση είναι  τα ζητήματα : 

  • της «εθνικής συνεννόησης»
  • της ενότητας όλων «για να φύγουμε από την κρίση» ,
  • η λεγόμενη παραγωγική ανασυγκρότηση σαν δήθεν εθνικός στόχος ,
  • το ιδεολόγημα της κυβέρνησης περί «δίκαιης ανάπτυξης».

Αυτά ακριβώς τα ζητήματα  αποκαλύπτουμε και εντάσσουμε στην ιδεολογικοπολιτική μας παρέμβαση,  αλλά και στην διαπάλη μας στο κίνημα με κυρίαρχη επιδίωξη την πειστική απάντηση στο ερώτημα « ανάπτυξη, από ποιον και για ποιον ; »

Λέμε ξεκάθαρα…. Το αστικό κράτος και οι θεσμοί του ευθυγραμμίζονται στην ανάγκη να απελευθερωθούν κεφάλαια για την χρηματοδότηση των αναγκών των επιχειρηματικών ομίλων.

Γι’ αυτό όσο μεγαλώνει η φορολεηλασία για τα εργατικά λαϊκά νοικοκυριά,

Γι΄ αυτό οι πόροι που αφαιρούνται απ την χρηματοδότηση των Δήμων και των Περιφερειών θα είναι περισσότεροι .

Γιατί θα κατευθύνονται στις ανάγκες των μεγάλων επιχειρήσεων και των δανειστών και εδώ όλοι τους ταυτίζονται .

Σε αυτή την λογική είναι διαμορφωμένης και ο προϋπολογισμός που προτείνεται στον Περιφέρεια της Στερεάς Ελλάδας.

Βασικά του χαρακτηριστικά του είναι :

  1. Αποδέχεται την συνεχιζόμενη και εντεινόμενη υποχρηματοδότησή  της.
  2. Είναι ισοσκελισμένος και συνεπώς είναι προδιαγραμμένο πως τα έργα που θα κάνει η Περιφέρεια και οι υπηρεσίες που θα προσφέρει θα είναι προσαρμοσμένα στην περιορισμένη χρηματοδότηση. Φαίνεται πως, αν κάτι αλλάξει ή προστεθεί, θα στηρίζεται στην αντίστοιχη αύξηση της συμβολής του λαού, ( ανταποδοτικότητα ).
  3. Περιγράφετε τους στόχους του προϋπολογισμού αποδίδοντας με ακρίβεια τον αυστηρά διαχειριστικό του χαρακτήρα. Χωρίς καμιά πρόβλεψη για μεγάλα έργα υποδομής που θα διευκόλυναν την παραγωγική δραστηριότητα.
  4. Οι επιχορηγήσεις για λειτουργικές δαπάνες παραμένουν οι ίδιες και συνεπώς δεν προβλέπεται καμιά δυνατότητα βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών από πλευράς των υπηρεσιών της Περιφέρειας. Το κύριο ενδιαφέρον σας φαίνεται να στρέφεται στην συντήρηση των δρόμων και σε μελέτες που καλλιεργούν μόνο αυταπάτες.
  5. Οι επιχορηγήσεις για την πραγματοποίηση επενδύσεων για το 2017 παρουσίασαν σοβαρή απόκλιση και ήταν σοβαρά λιγότερες των προβλεπομένων. Παρόλα αυτά προϋπολογίζουμε για το 2018  παραπάνω από όσα πήραμε πέρσι, παρότι ξέρουμε πως η αξιοπιστία της κυβέρνησης είναι μηδαμινή.
  6. Αντίστοιχα συμβαίνει και με τις λοιπές επιχορηγήσεις για έργα και υπηρεσίες, που το 2017 πήραμε πολύ λιγότερα των προϋπολογισμένων. Για το 2018 μπαίνει ένα ποσόν που αμφιβάλουμε αν τελικά δοθεί.
  7. Ελάχιστα είναι τα κονδύλια για κοινωνική προστασία και στήριξη, που είναι απόλυτα αναγκαία στα φτωχά λαϊκά στρώματα που δοκιμάζονται καθημερινά. Είναι φανερό πως έχετε το βλέμμα σας στραμμένο μόνο σε παρεμπίπτοντα προγράμματα της Ε.Ε για αντιμετώπιση της ακραίος φτώχειας, που και αυτά φτάνουν με το σταγονόμετρο.
  8.  Στο σκέλος των εξόδων….. δεν προβλέπονται προσλήψεις προσωπικού ούτε οποιαδήποτε αύξηση αποδοχών στους εργαζόμενους….. Δεν προβλέπεται διάθεση σημαντικών πόρων για αντιπλημμυρικά έργα και αντισεισμική προστασία…. Για έργα υποδομής στην περιφέρεια του Δήμου…. Για αναπλάσεις σε περιοχές του κέντρου της πόλης ή σε εκείνες που η πυκνότητα του πληθυσμού είναι ιδιαίτερα αυξημένη…… Δεν προβλέπονται όσα στραγγιστικά και αρδευτικά έργα χρειάζονται…..

Με αυτές τις παρατηρήσεις και με δεδομένη την πολιτική λογική, που εκφράσαμε εισαγωγικά… εκτιμούμε πως ο προϋπολογισμός που προτείνετε :

ΔΕΝ ΛΥΝΕΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΟΥΤΕ ΙΚΑΝΟΠΟΙΕΙ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΤΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ…. ΕΧΕΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ…..ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΕΙ ΤΙΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ…. ΕΦΑΡΜΟΖΕΙ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΕΝΟΣ ΣΤΙΣ ΕΠΙΤΑΓΕΣ ΤΗΣ ΕΕ.

Η αντίληψη του ΚΚΕ και των δυνάμεων που συσπειρώνονται στα ψηφοδέλτια της Λαϊκής Συσπείρωσης για τις δομές διοίκησης και διεύθυνσης σε κεντρικό και τοπικό επίπεδο, έχει θεμέλιό της την κοινωνική ιδιοκτησία στα συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής, τον κεντρικό σχεδιασμό της παραγωγής με κίνητρο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών.

Στηρίζεται στην εργατική συμμετοχή και τον λαϊκό έλεγχο από τα κάτω προς τα πάνω, που διαρθρώνεται πρώτα από όλα σε επίπεδο παραγωγικής μονάδας και κοινωνικής υπηρεσίας.

Πάνω σε αυτή τη βάση μπορεί μόνο να διαμορφώνεται ένα ενιαίο σύγχρονο και δωρεάν κρατικό σύστημα Υγείας, Πρόνοιας, Παιδείας. Να εξασφαλίζεται ο σχεδιασμός ανάπτυξης ανά τομέα και κλάδο, αξιοποιώντας τον φυσικό και παραγωγικό πλούτο της χώρας.

Με αυτή τη γραμμή στεκόμαστε απέναντι στις αντιδραστικές αλλαγές.

Με αυτή την θέση που αφορά τους εργαζόμενους και εκλεγμένους σε τοπική και περιφερειακή διοίκηση, επιδιώκουμε την οργάνωση της πάλης, τη διεκδίκηση, την εναντίωση σε κυβέρνηση και τοπικές αρχές που στηρίζουν τις αντιδραστικές ανατροπές.

Καμιά ανάπτυξη για το λαό δεν μπορεί να εξασφαλιστεί σε τοπικό και περιφερικό επίπεδο αν η κεντρική πολιτική είναι στα χεριά και στην εξουσία της αστικής τάξης και των κόμματων της.

  • Απαιτούμε δραστική αύξηση των κρατικών δαπανών από τον Προϋπολογισμό για κοινωνική πολιτική και για ενίσχυση της λαϊκής οικογένειας,
  • Αντιτασσόμαστε στη μεταφορά αρμοδιοτήτων που πρέπει να είναι στην ευθύνη του κεντρικού κράτους στην Τοπική και Περιφερειακή Διοίκηση, γιατί αυτό σημαίνει τελικά μεταφορά του κόστους στις πλάτες του λαού.
  • Να καταργηθεί κάθε είδους τοπική φορολογία, κάθε έμμεση φορολογία.
  • Εντείνουμε τον αγώνα για αποκλειστικά Δημόσιο Δωρεάν Συστήματος στους βασικούς Κοινωνικούς Τομείς της υγείας- Πρόνοιας και Παιδείας με πλήρη χρηματοδότηση από το κράτος.
  • Μόνιμη σταθερή δουλειά με πλήρη δικαιώματα για όλους τους εργαζόμενους. Μονιμοποίηση όλων των Συμβασιούχων και των εργαζομένων στα προγράμματα.
  • Διεκδικούμε σχεδιασμό και υλοποίηση σε Κεντρικό, Περιφερειακό και Τοπικό επίπεδο, υποδομών και μηχανισμών δημόσιας προστασίας από πλημμύρες- πυρκαγιές-σεισμούς- άλλες καταστροφές- από καιρικά φαινόμενα- ρύπανση και μόλυνση του νερού και του αέρα.
  • Παλεύουμε για να ανατραπεί το νομοθετικό πλαίσιο που καθιστά τους Δήμους και τις Περιφέρειες πεδίο επιχειρηματικής δραστηριότητας και φοροεισπρακτικού μηχανισμού.

Η Λαϊκή Συσπείρωση ΚΑΤΑΨΗΦΙΣΕ τον προϋπολογισμό.

 

ΟΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ
ΣΟΦΙΑ ΝΤΟΥΡΟΥ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΚΟΠΟΥΛΟΣ