Τοποθετήσεις της “ΛΑΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ” στην συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής Στερεάς στις 4-11-2020

.   5 Νοεμβρίου 2020   Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τοποθετήσεις της “ΛΑΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ” στην συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής Στερεάς στις 4-11-2020

ΠΡΟ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ

Πολιτική επικαιρότητα.

Παίρνοντας υπόψη την νομοθετική πρωτοβουλία της Κυβέρνησης να προχωρήσει σε νέα αντεργατικά μέτρα, με πρόσχημα την εξέλιξη της πανδημίας του κορονοϊού….. Με βασικό περιεχόμενο :

  • Τουλάχιστον 10 ώρες δουλειά τη μέρα, με εξάμηνη «διευθέτηση» του χρόνου εργασίας.
  • Ουσιαστικά απαγόρευση της απεργίας στο Δημόσιο, στους ΟΤΑ, στα ΝΠΔΔ και τους περισσότερους συγκεντρωμένους εργασιακούς χώρους.
  • Νέα «εργαλεία» για να μειώνεται ακόμα περισσότερο ο μέσος μισθός και να επεκτείνεται η «ευελιξία».

Θεωρούμε σκόπιμο και πολιτικά αναγκαίο να εκφράσουμε την κατηγορηματική μας αντίθεση και ταυτόχρονα να καλέσουμε τους εργαζόμενους να αντιδράσουν συντονισμένα και αποφασιστικά.

Δηλώνουμε απερίφραστα πως δεν πρόκειται να σιωπήσουμε όταν η αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας  παρακάμπτει τις κρατικές υποχρεώσεις και αποφεύγει να πάρει μέτρα που πλήττουν τα συμφέροντα της ολιγαρχίας του πλούτου και των μονοπωλίων….Όταν την ίδια στιγμή καταπατώνται συστηματικά και μόνιμα τα λαϊκά δικαιώματα και οι κατακτήσεις.

Ειδικότερο ζήτημα.

Οι όποιες νομοθετικές παρεμβάσεις γίνονται στις αρμοδιότητες του Περιφερειακού Συμβουλίου και της Οικονομικής Επιτροπής αποσκοπούν στο να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες που δημιουργεί στα στελέχη, που διαχειρίζονται το σύστημα, η αναλογικότητα του εκλογικού νόμου για τους Δήμους και τα Περιφερειακά Συμβούλια.

Επιδίωξη της εκάστοτε κυβέρνησης είναι να αξιοποιήσει, σε Δήμους και Περιφέρειες, την συναίνεση όλων των διαχειριστών του συστήματος, που αντιτίθενται σε δευτερεύοντα ζητήματα ή σε διαδικαστικά θέματα, για δήθεν αντιπολιτευτικούς λόγους.

Η ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ, που φυσικά δεν χωράει στους διαχειριστές του συστήματος, θέλει να αποκαλύψει αυτή την πολιτική λογική και να αποτρέψει την εφαρμογή της, επιδιώκοντας να μην αφήσει περιθώρια παραπλάνησης και αποπροσανατολισμού του λαού.

Σε αυτή την βάση αφού καταδικάσουμε και καταγγείλουμε και τις συγκεκριμένες νομοθετικές παρεμβάσεις της Κυβέρνησης, σημειώνουμε…. Πως θα κάνουμε ότι μπορούμε για να αποκαλύπτουμε και να δημοσιοποιούμε το τι συμβαίνει γύρω από κάθε θέμα που τίθεται, προβάλλοντας την διαφορετική πολιτική λογική μας.

Λέμε ξεκάθαρα πως η ουσία των όποιων προβλημάτων προκύπτουν δεν βρίσκεται σε διαδικαστικό επίπεδο, αλλά στην διαφορετική αντίληψη για την ταξική διάρθρωση της κοινωνίας μας.

Στο γεγονός, πως, άλλα συμφέρουν τους εργαζόμενους και άλλα την ολιγαρχία του πλούτου και εκείνους που θέλουν να τους μοιάσουν.

Σε αυτή την βάση, θα τοποθετούμαστε για όλα τα ζητήματα.

Ειδική πρόταση.

Με δεδομένο πως υπάρχουν πολλά ζητήματα που έχουν τεθεί στην Οικονομική Επιτροπή και δεν έχουν συζητηθεί….

Ζητάμε να γίνει ειδική συζήτηση στην συνεδρίαση της Επιτροπής για τις εκκρεμότητες που υπάρχουν… Να ταξινομηθούν και να καταρτισθεί χρονοδιάγραμμα για την αντιμετώπιση τους.

ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ

ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ

ΘΕΜΑ 1ο :  Έγκριση του αριθμ.39/27-10-2020 πρακτικού συνεδρίασης της Οικονομικής Επιτροπής Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.

Δεν έχουμε αντίρρηση.

ΝΟΜΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΘΕΜΑ 2ο : Διορισμός πληρεξουσίου δικηγόρου για τη σύνταξη νομικής γνωμοδότησης σχετικά με την απόφαση επιβολής κυρώσεων σε δικαιούχο του Μέτρου Πρόωρης Συνταξιοδότησης Αγροτών Καν.(ΕΚ) 1257/99

Είναι γνωστές οι οδηγίες της Ε.Ε που αποσκοπούσαν στην μείωση των αγροτών και την προσαρμογή της αγροτικής παραγωγής στην Κοινή Αγροτική Πολιτική, που ήταν αυστηρά περιοριστική για την Χώρα μας….….

Γνωστή, επίσης,  είναι και η υπακοή των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων σε αυτές τις οδηγίες, που φυσικά συνοδεύονταν από συγκεκριμένα πρακτικά μέτρα όπως αυτό της πρόωρης συνταξιοδότησης των αγροτών….

Σε αυτά τα πλαίσια κινήθηκε ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ….

Το αποτέλεσμα ήταν όποιος μπορούσε έτρεχε να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες που δημιουργούνταν….

Ο συγκεκριμένος μεταβίβασε την διαχείριση των χωραφιών στην γυναίκα του και συνταξιοδοτήθηκε πρόωρα…..

Όταν τον ανακάλυψαν ( ! )… τον έβγαλαν από το πρόγραμμα και του ζήτησαν να επιστρέψει τα χρήματα που πήρε….

Στην πορεία προσέφυγε ο ενδιαφερόμενος στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση και κέρδισε την ακύρωση της απόφασης γιατί όταν πάρθηκε δεν κλήθηκε σε απολογία….

Σήμερα, μας φέρνετε το αίτημα για την σύνταξη νομικής γνωμοδότησης, σχετικά με την απόφαση επιβολής κυρώσεων σε δικαιούχο του Μέτρου Πρόωρης Συνταξιοδότησης Αγροτών που ακυρώθηκε….

Φυσικά, εφαρμόζετε τον νόμο και μια ακόμη οικογένεια που βοηθήσατε να βολευτεί θα κληθεί να πληρώσει αναδρομικά τα « φιλολαϊκά προγράμματα » σας.

Σε αυτή την λογική….ΑΠΕΧΟΥΜΕ από την ψηφοφορία.

ΘΕΜΑ 3ο : Διορισμός πληρεξουσίου δικηγόρου για τη σύνταξη νομικής γνωμοδότησης σχετικά με το εάν πληρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου 96 του ν. 4270/2014 που αφορά την αναζήτηση αχρεωστήτως καταβληθεισών αποδοχών σε πρώην υπαλλήλους της “Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας”.

Στην συγκεκριμένη περίπτωση ζητείται η νομική διερεύνηση και παροχή γνώμης, σχετικά με την αναζήτηση αχρεωστήτως καταβληθεισών αποδοχών σε περιπτώσεις ανάκλησης πράξεων διορισμών υπαλλήλων, λόγω χρήσης πλαστών δικαιολογητικών….

Δεν έχουμε αντίρρηση.

ΘΕΜΑ 4ο : Διορισμός Δικηγόρου προς εκπροσώπηση της «Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας», στο Τριμελές Διοικητικό Πρωτοδικείο Λαμίας [σχετικά με την αγωγή του Θεοδοσίου Καφούση]

Με την συγκεκριμένη αγωγή ζητείται να υποχρεωθεί η “Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας” να καταβάλλει το ποσό των 215.000 ευρώ ως αποζημίωση για την αποκατάσταση υλικών ζημιών και της ηθικής βλάβης που υπέστη από τροχαίο ατύχημα που συνέβη στην παρακαμπτήριο οδό Λαμίας στο ρεύμα προς Δομοκό, λόγω έλλειψης σηματοδότησης για τα πραγματοποιούμενα έργα…

Επειδή υπάρχει και σοβαρός τραυματισμός και η δικαστική απόφαση είναι αναγκαία…. Δεν έχουμε αντίρρηση στον διορισμό δικηγόρου.

ΘΕΜΑ 5ο : Διορισμός Δικηγόρου προς εκπροσώπηση της «Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας», στο Τριμελές Διοικητικό Πρωτοδικείο Λιβαδειάς [σχετικά με την αίτηση ακύρωσης του Αποστόλου Γούλα κλπ (Συν. 5)]

Αφορά αίτημα άρσης της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης…..

Δεν έχουμε αντίρρηση διορισμού δικηγόρου, με την υποχρέωση να συντονιστούμε με τον Δήμο Ορχομενού για το αν επηρεάζεται ή όχι το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο και η εξέλιξη του.

ΘΕΜΑ 6ο : Διορισμός Δικηγόρου προς εκπροσώπηση της «Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας», στο Τριμελές Διοικητικό Πρωτοδικείο Λιβαδειάς [σχετικά με την  προσφυγή του Ευαγγέλου Μπούχρα]

Με την συγκεκριμένη προσφυγή ζητείται να ακυρωθεί απόφαση επιβολής ακινητοποίησης ΔΧ φορτηγού αυτοκινήτου και προστίμου ποσού 8.589 ευρώ, εξαιτίας παραβάσεων που διαπιστώθηκαν σε αυτό από το Μικτό Κλιμάκιο Ελέγχου Οχημάτων.

Δεν έχουμε αντίρρηση στην  εισήγηση.

ΘΕΜΑ 7ο : Διορισμός Δικηγόρου προς εκπροσώπηση της «Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας», στο Τριμελές Διοικητικό Πρωτοδικείο Λιβαδειάς [σχετικά με την προσφυγή της εταιρείας με την επωνυμία “ΛΟΓΟΘΕΤΙΔΗΣ Α.Ε.”]

Με την συγκεκριμένη προσφυγή ζητείται να ακυρωθεί απόφαση της “Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας” περί αναστολής λειτουργίας της εγκατάστασης της προσφεύγουσας και σφράγισης του μηχανολογικού εξοπλισμού, λόγω υγειονομικών και άλλων παραβάσεων που διαπιστώθηκαν κατόπιν ελέγχου από τα αρμόδια όργανα.

Δεν έχουμε αντίρρηση στην  εισήγηση.

ΘΕΜΑ 8ο : Διορισμός Δικηγόρου προς εκπροσώπηση της «Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας» στο Συμβούλιο της Επικρατείας [σχετικά με την Αναίρεση της εταιρείας με την επωνυμία “ΒΙΟΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΠΕ”]

Πρόκειται για αναίρεση  της Απόφασης του Τριμελούς Διοικητικού Εφετείου Πειραιά, με την οποία απορρίφθηκε έφεση της συγκεκριμένης εταιρείας, μετά την απόρριψη της προσφυγής της στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Λαμίας ……. κατά Απόφασης του τότε Νομάρχη Φθιώτιδας, με την οποία καταλογίστηκε σε βάρος της χρηματικό ποσό ύψους 155.710 ευρώ, το οποίο και είχε εισπράξει ως οικονομική ενίσχυση για το έτος 1997 ως δικαιούχος του προγράμματος “Μακροχρόνια παύση εκμετάλλευσης Γεωργικών Γαιών που θεσπίστηκε με  Κανονισμό (ΕΟΚ) του Συμβουλίου της Ε.Ε.

Δεν έχουμε αντίρρηση στον διορισμό δικηγόρου….

Με την ευκαιρία αυτής της υπόθεσης …. Μαθαίνουμε εκ των υστέρων και πλουτίζουμε την πείρα μας για το πως υλοποιούνταν και εκείνη την περίοδο τα προγράμματα της Ε.Ε….Πως υλοποιήθηκε το πρόγραμμα Μακροχρόνιας παύσης εκμετάλλευσης Γεωργικών Γαιών σε 6.000 στρέμματα στο Βαθύκοιλο, που ένα σημαντικό τους μέρος ήταν δασικό και άλλο κομμάτι δεν είχε αποσαφηνισμένη ιδιοκτησία.

Φυσικά στην συγκεκριμένη υπόθεση δεν γίνεται καμιά αναφορά σε αυτούς που κατευθύναν και υπέγραφαν…. Κανιά κουβέντα για πολιτικές ευθύνες.

ΘΕΜΑ 9ο : Διορισμός Δικηγόρου προς εκπροσώπηση της «Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας» στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Λαμίας [σχετικά με την αριθμό κατάθεσης δικογράφου ΑΓ63/21 Φεβρουαρίου 2018 αγωγή της “ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.”]

Πρόκειται για τραγελαφική υπόθεση και για χειρισμό γραφειοκρατικού χαρακτήρα…

Η “ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.” άσκησε αγωγή της κατά της “Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας” με την οποία ζητά την καταβολή ποσού 520,82 ευρώ ως  δαπάνη μετατόπισης στύλου που βρισκόταν στον οδικό άξονα Φιδάκια – Αγ. Βλαχέρνα Ευρυτανίας, κατόπιν εργασιών διαπλάτυνσης δρόμου.

Με βάση όσα ισχύουν μέχρι σήμερα ( κακώς κατά την γνώμη μας ), σίγουρα θα πληρώσουμε το συγκεκριμένο ποσόν των 520 ευρώ και θα ξοδευσουμε άλλα 270 ευρώ για δικηγόρο και δικαστικά έξοδα, που θα μπορούσαμε να τα είχαμε αποφύγει.

Θεωρούμε την διαδικασία ασύμφορη…. ΚΑΤΑΨΗΦΙΖΟΥΜΕ την εισήγηση.

ΘΕΜΑ 10ο : Διορισμός Δικηγόρου προς εκπροσώπηση της «Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας» στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Λαμίας [σχετικά με την αριθμό κατάθεσης δικογράφου ΑΓ59/21 Φεβρουαρίου 2018 αγωγή της “ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.”]

Η “ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.” άσκησε  αγωγή της κατά της “Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας” με την οποία αιτείται την καταβολή ποσού 5.729 ευρώ ως  δαπάνη μετατόπισης στύλου που βρισκόταν στον οδικό άξονα Κέδρων Ευρυτανίας, κατόπιν εργασιών διαπλάτυνσης δρόμου που πραγματοποίησε.

Με βάση όσα ισχύουν μέχρι σήμερα ( κακώς κατά την γνώμη μας ), σίγουρα θα πληρώσουμε το συγκεκριμένο ποσόν των 5729 ευρώ και θα ξοδευσουμε άλλα 400 ευρώ για δικηγόρο και δικαστικά έξοδα, που θα μπορούσαμε να τα είχαμε αποφύγει.

Θεωρούμε την διαδικασία ασύμφορη…. ΚΑΤΑΨΗΦΙΖΟΥΜΕ την εισήγηση.

ΘΕΜΑ 11ο : Διορισμός Δικηγόρου προς εκπροσώπηση της «Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας» στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Λαμίας [σχετικά με την αριθμό κατάθεσης δικογράφου ΑΓ58/21 Φεβρουαρίου 2018 αγωγή της “ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.”]

Η “ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.” άσκησε αγωγή της κατά της “Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας” με την οποία αιτείται την καταβολή ποσού 1.857 ευρώ ως  δαπάνη μετατόπισης στύλου που βρισκόταν στον οδικό άξονα Φιδάκια – Αγ. Βλαχέρνα Ευρυτανίας, κατόπιν εργασιών διαπλάτυνσης δρόμου.

Με βάση όσα ισχύουν μέχρι σήμερα ( κακώς κατά την γνώμη μας ), σίγουρα θα πληρώσουμε το συγκεκριμένο ποσόν των 1.857 ευρώ και θα ξοδευσουμε άλλα 300 ευρώ για δικηγόρο και δικαστικά έξοδα, που θα μπορούσαμε να τα είχαμε αποφύγει.

Θεωρούμε την διαδικασία ασύμφορη…. ΚΑΤΑΨΗΦΙΖΟΥΜΕ την εισήγηση.

ΘΕΜΑ 12ο : Διορισμός Δικηγόρου  προς εκπροσώπηση της «Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας» στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Λαμίας [σχετικά με την αριθμό κατάθεσης δικογράφου ΑΓ60/21 Φεβρουαρίου 2018 αγωγή της “ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.”]

Η “ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.” άσκησε αγωγή της κατά της “Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας” με την οποία αιτείται την καταβολή ποσού 1.075 ευρώ ως  δαπάνη μετατόπισης στύλου που βρισκόταν στον οδικό άξονα Ανιάδας – Συγκρέλου Ευρυτανίας, κατόπιν εργασιών διαπλάτυνσης δρόμου .

Με βάση όσα ισχύουν μέχρι σήμερα ( κακώς κατά την γνώμη μας ), σίγουρα θα πληρώσουμε το συγκεκριμένο ποσόν των 1.075 ευρώ και θα ξοδευσουμε άλλα 300 ευρώ για δικηγόρο και δικαστικά έξοδα, που θα μπορούσαμε να τα είχαμε αποφύγει.

Θεωρούμε την διαδικασία ασύμφορη…. ΚΑΤΑΨΗΦΙΖΟΥΜΕ την εισήγηση.

ΘΕΜΑ 13ο : Διορισμός Δικηγόρου προς εκπροσώπηση της «Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας» στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Λαμίας [σχετικά με την αριθμό κατάθεσης δικογράφου ΑΓ62/21 Φεβρουαρίου 2018 αγωγή της “ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.”]

Η “ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.” άσκησε αγωγή της κατά της “Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας” με την οποία αιτείται την καταβολή ποσού 1.586 ευρώ ως  δαπάνη μετατόπισης στύλου που βρισκόταν στον οδικό άξονα Φιδάκια – Αγ. Βλαχέρνα Ευρυτανίας, κατόπιν εργασιών διαπλάτυνσης δρόμου .

Με βάση όσα ισχύουν μέχρι σήμερα ( κακώς κατά την γνώμη μας ), σίγουρα θα πληρώσουμε το συγκεκριμένο ποσόν των 1586 ευρώ και θα ξοδευσουμε άλλα 300 ευρώ για δικηγόρο και δικαστικά έξοδα, που θα μπορούσαμε να τα είχαμε αποφύγει.

Θεωρούμε την διαδικασία ασύμφορη…. ΚΑΤΑΨΗΦΙΖΟΥΜΕ την εισήγηση.

ΘΕΜΑ 14ο : Διορισμός Δικηγόρου προς εκπροσώπηση της «Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας» στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Λαμίας [σχετικά με την αριθμό κατάθεσης δικογράφου ΑΓ61/21 Φεβρουαρίου 2018 αγωγή της “ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.”]

Η “ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.” άσκησε αγωγή της κατά της “Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας” με την οποία αιτείται την καταβολή ποσού 817 ευρώ ως  δαπάνη μετατόπισης στύλου που βρισκόταν στον οδικό άξονα Σπίθα – Κ. Ποταμιά – Τοπόλιανα Ευρυτανίας, κατόπιν εργασιών διαπλάτυνσης δρόμου.

Με βάση όσα ισχύουν μέχρι σήμερα ( κακώς κατά την γνώμη μας ), σίγουρα θα πληρώσουμε το συγκεκριμένο ποσόν των 817 ευρώ και θα ξοδευσουμε άλλα 300 ευρώ για δικηγόρο και δικαστικά έξοδα, που θα μπορούσαμε να τα είχαμε αποφύγει.

Θεωρούμε την διαδικασία ασύμφορη…. ΚΑΤΑΨΗΦΙΖΟΥΜΕ την εισήγηση.

ΔΙΑΤΥΠΩΝΟΥΜΕ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΠΩΣ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ Η Π.Ε ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ ΧΕΙΡΙΣΤΗΚΕ ΕΤΣΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΣΕ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΤΩΝ ΣΤΥΛΩΝ ΤΗΣ ΔΕΗ ΠΕΡΙΠΟΥ  ΚΑΤΑ 10 %.

ΘΑ ΗΤΑΝ ΧΡΗΣΙΜΟΤΕΡΟ…. ΝΑ ΕΙΧΕ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΗΘΕΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΕΜΑΧΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΦΕΛΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΤΗΣ

ΜΙΣΘΩΣΕΙΣ

ΘΕΜΑ 15ο : Λήψη απόφασης επί της αριθ. πρωτ. 223302/6732/23-10-2020 αιτήσεως της κ. Τσικτσίρη Μαρίας του Τηλεμάχου, μισθώτριας του κυλικείου της Π.Ε. Ευβοίας

Πρόκειται για εφαρμογή του νόμου για τα ενοίκια την περίοδο της πανδημίας.

Δεν έχουμε αντίρρηση.

ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ

ΘΕΜΑ 16ο : Παραχώρηση δωρεάν κατά χρήση  εξοπλισμού Η/Υ της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας στο 17ο Δημοτικό Σχολείο Λαμίας.

Πρόκειται για 10 υπολογιστές….

Σε μια περίοδο που η Κυβέρνηση συζητά  να περάσει την ευθύνη λειτουργίας σχολικών και υγειονομικών μονάδων στους Δήμους και τις Περιφέρειες…. Κάθε πρόταση υποκατάστασης των υποχρεώσεων της κεντρικής Κυβέρνησης συνιστά αποδοχή και συναίνεση στο σχέδιο της για μεταφορά αρμοδιοτήτων με αμφισβητούμενους πόρους στους λεγόμενους ΟΤΑ….. που παραπέρα μπορούν με την λογική της ανταποδοτικότητας να τα φορτώσουν στον λαό.

Με αυτή την λογική…. ΚΑΤΑΨΗΦΙΖΟΥΜΕ την εισήγηση, διατυπώνοντας την απαίτηση το Υπουργείο Παιδείας να καλύψει όλες τις ανάγκες των σχολείων.

ΘΕΜΑ 17ο : Παραχώρηση δωρεάν κατά χρήση ενός φωτοτυπικού μηχανήματος και δυο κλιματιστικών σωμάτων  της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, στο 6ο Νηπιαγωγείο Λαμίας.

Σε μια περίοδο που η Κυβέρνηση συζητά  να περάσει την ευθύνη λειτουργίας σχολικών και υγειονομικών μονάδων στους Δήμους και τις Περιφέρειες…. Κάθε πρόταση υποκατάστασης των υποχρεώσεων της κεντρικής Κυβέρνησης συνιστά αποδοχή και συναίνεση στο σχέδιο της για μεταφορά αρμοδιοτήτων με αμφισβητούμενους πόρους στους λεγόμενους ΟΤΑ….. που παραπέρα μπορούν με την λογική της ανταποδοτικότητας να τα φορτώσουν στον λαό.

Με αυτή την λογική…. ΚΑΤΑΨΗΦΙΖΟΥΜΕ την εισήγηση, διατυπώνοντας την απαίτηση το Υπουργείο Παιδείας να καλύψει όλες τις ανάγκες των σχολείων.

ΘΕΜΑ 18ο : Παραχώρηση χρήσης, ακινήτου «ΠΕΤΡΙΝΟ» Ορχομενού με αριθμό ΚΑΕΚ 07 055 01 3005 στο Δήμο Ορχομενού, Π.Ε. Βοιωτίας.

Δεν έχουμε αντίρρηση…..

Υπενθυμίζουμε πως εκκρεμεί μια ολοκληρωμένη συζήτηση για το σύνολο του κτήματος της Κωπαΐδας και των κτηρίων που υπάρχουν μέσα σε αυτό…. Για την αξιοποίηση τους.

Θυμίζουμε ακόμη πως – κατά την άποψη της πλειοψηφίας – υπάρχει σε εκκρεμότητα το ζήτημα της αποσαφήνισης των ιδιοκτησιών, που είχατε παραπέμψει σε δικηγόρο…

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ

ΘΕΜΑ 19ο : Έγκριση 2ου Πρακτικού του συνοπτικού διαγωνισμού για την «Προμήθεια χρώματος διαγράμμισης 2020»προϋπολογισμού 69.967,00€ με ΦΠΑ, της Π.Ε. Ευρυτανίας και κατακύρωση της σύμβασης.

Δεν έχουμε αντίρρηση.

ΘΕΜΑ 20ο : Έγκριση του υπ’ αριθμ. 5 πρακτικού της επιτροπής του ηλεκτρονικού, ανοικτού, δημόσιου διαγωνισμού για την “Προμήθεια ανταλλακτικών φίλτρων, ελαστικών μπαταριών και συντήρηση-επισκευή μηχανημάτων έργων- φορτηγών και οχημάτων της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας στην Φθιώτιδα”, προϋπολογισμού 258.818,70€ με Φ.Π.Α.  -Τμήμα 20.

Δεν έχουμε αντίρρηση.

ΘΕΜΑ 21ο : Έγκριση του υπ’ αριθμ. 5/2020 Πρακτικού της Επιτροπής Διενέργειας/ Αξιολόγησης  των Διαδικασιών Σύναψης Συμβάσεων Προμηθειών και Παροχής Γενικών Υπηρεσιών Ν. Ευρυτανίας με θέμα:  “Αποσφράγιση και αξιολόγηση των προσφορών που κατατέθηκαν στο πλαίσιο διενέργειας του συνοπτικού διαγωνισμού για το έργο: «Προμήθεια τροφίμων και ειδών βασικής υλικής συνδρομής για το επιχειρησιακό πρόγραμμα (Ε.Π.) επισιτιστικής και βασικής υλικής συνδρομής (ΤΕΒΑ) Νομού Ευρυτανίας»” προϋπολογισμού 40.159,74€ με ΦΠΑ που αφορά την αποσφράγιση των Δικαιολογητικών Συμμετοχής-Τεχνικές και Οικονομικές Προσφορές.

Παρότι διαφωνούμε με τον τρόπο που υλοποιείται το πρόγραμμα  επισιτιστικής και βασικής υλικής συνδρομής (ΤΕΒΑ)…..

Δεν έχουμε αντίρρηση στον συγκεκριμένο διαγωνισμό προμήθειας τροφίμων.

ΘΕΜΑ 22ο :  Έγκριση:  α) διενέργειας ανοικτού δημόσιου διαγωνισμού σε ΕΥΡΩ για την «Προμήθεια ελαστιχοφόρου εκσκαφέα μετά παρελκομένων», συνολικού προϋπολογισμού 260.000,00 €  και β) των όρων της συνημμένης Διακήρυξης, Π.Ε. Φωκίδας.

Δεν έχουμε αντίρρηση.

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ

ΘΕΜΑ 23ο : Έγκριση παράτασης της αριθ. πρωτ. οικ.: 264337/7500/25-11-2019 (ΑΔΑΜ: 19SYMV005901741 2019-11-25) σύμβασης παροχής υπηρεσιών καθαριότητας των χώρων των υπηρεσιών της Π.Ε. Εύβοιας, του ΚΕΣΥ και των Δ/νσεων Α΄/βαθμιας & Β΄/βαθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Ευβοίας.

Έχοντας διαφορετική αντίληψη για την υπηρεσία καθαριότητας, που πρέπει να παρέχεται από αποκλειστικά από δημόσιου χαρακτήρα υπηρεσία, καλά εξοπλισμένη και επαρκώς στελεχωμένη….

ΚΑΤΑΨΗΦΙΖΟΥΜΕ την ενοικίαση εργαζομένων ( εργολαβία ) και φυσικά κάθε παράτασης των συμβάσεων που την επιβάλουν.

ΘΕΜΑ 24ο : Έγκριση πρωτοκόλλων παραλαβής παροχής υπηρεσίας μεταφοράς μαθητών της ΠΕ Ευβοίας σύμφωνα με το άρθρο 176 παρ. η’ του Ν.3852/2010

Τα πρωτόκολλα παραλαβής υπογράφονται και επικυρώνονται από τις ειδικά διαμορφωμένες επιτροπές, που συγκροτούνται από υπηρεσιακούς παράγοντες.

Κανένα νόημα δεν έχει η αθροιστική επικύρωση τους από οποιοδήποτε άλλο όργανο.

Για αυτό…. ΑΠΕΧΟΥΜΕ από την ψηφοφορία.

ΘΕΜΑ 25ο : Έγκριση  Πρωτοκόλλων Παραλαβής Υπηρεσιών για την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας στη Βοιωτία.

Τα πρωτόκολλα παραλαβής υπογράφονται και επικυρώνονται από τις ειδικά διαμορφωμένες επιτροπές, που συγκροτούνται από υπηρεσιακούς παράγοντες.

Κανένα νόημα δεν έχει η αθροιστική επικύρωση τους από οποιοδήποτε άλλο όργανο.

Για αυτό…. ΑΠΕΧΟΥΜΕ από την ψηφοφορία.

ΘΕΜΑ 26ο : Έγκριση: α) διενέργειας συνοπτικού διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου για την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας των κτιρίων της Π.Ε. Εύβοιας, του ΚΕΣΥ και των Δ/νσεων Α΄/βαθμιας και Β΄/βαθμιας Εκπαίδευσης του νομού, για ένα (1) έτος με δικαίωμα προαίρεσης (δίμηνης παράτασης), β) των όρων της συνημμένης διακήρυξης του διαγωνισμού συνολικού προϋπολογισμού 74.400,00€ με ΦΠΑ.

Έχοντας διαφορετική αντίληψη για την υπηρεσία καθαριότητας, που πρέπει να παρέχεται από αποκλειστικά από δημόσιου χαρακτήρα υπηρεσία, καλά εξοπλισμένη και επαρκώς στελεχωμένη….

ΚΑΤΑΨΗΦΙΖΟΥΜΕ την εισήγηση.

ΘΕΜΑ 27ο : Έγκριση 1ου Πρακτικού του συνοπτικού διαγωνισμού για την «Μίσθωση μηχανημάτων έργου για την πρόληψη και αντιμετώπιση κινδύνων από χιονοπτώσεις, παγετούς και πλημμύρες χειμερινής περιόδου 2021 στα όρια του Δήμου Αγράφων» της Π.Ε. Ευρυτανίας, και ανάδειξη προσωρινών αναδόχων για τα διάφορα τμήματα της σύμβασης,προϋπολογισμού 74.201,60 € με ΦΠΑ.

Δεν έχουμε αντίρρηση στο συγκεκριμένο πρακτικό….

Ερωτάται όμως η Περιφερειακή Αρχή αν και κατά πόσον σκέπτεται την ανασυγκρότηση του κλάδου συντήρησης, επισκευών και κατασκευών σαν αποκλειστικά δημόσιου φορέα τεχνικής υποστήριξης, που θα αξιοποιεί και τα μηχανήματα που ήδη διαθέτουμε….. Αν έχει μελετήσει το κόστος των έκτακτων παρεμβάσεων σήμερα και αν  σκέπτεται να τον συσχετίσει με τις δαπάνες της εποχής της ΜΟΜΑ ή της ΔΕΚΕ….

Ερωτάται ακόμη αν θεωρεί το εργολαβικό κέρδος και τον ΦΠΑ εξ αρχής παράγοντες αυξημένου κόστους των έκτακτων παρεμβάσεων.

ΘΕΜΑ 28ο : Έγκριση α) διενέργειας συνοπτικού, δημόσιου διαγωνισμού για την ανάθεση παροχής υπηρεσίας με τίτλο «Τεχνική βοήθεια μεταβατικής περιόδου του ΕΠΑ Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας» που είναι ενταγμένο στην ΣΑΕΠ 066 του ΠΔΕ της Περιφέρειας με Κ.Α. 2020ΕΠ06600002, προϋπολογισμού 74.276,00€ με ΦΠΑ., και β) των όρων της σχετικής διακήρυξης του διαγωνισμού.

Αυτό σημαίνει πως αποτελεί γενικότερη παραδοχή πως η υπάρχουσα Τεχνική Υπηρεσία δεν μπορεί να ανταποκριθεί….

Σημαίνει πως το κόστος των μελετών θα αυξηθεί με το εργολαβικό κέρδος και τον ΦΠΑ….

Επειδή εκτιμούμε πως δεν έχουν γίνει σοβαρές προσπάθειες για την ουσιαστική βελτίωση της οργάνωσης των Τεχνικών Υπηρεσιών, που αδυνάτισαν παραπέρα με την εφαρμογή της διαβαθμιδικής συνεργασίας….. και επειδή η συγκεκριμένη προκήρυξη  γίνεται και θα γίνεται, μια και δεν έχει τον χαρακτήρα της προσωρινότητας ή της έκτακτης ανάγκης….. ΚΑΤΑΨΗΦΙΖΟΥΜΕ την εισήγηση.

ΘΕΜΑ 29ο : Έγκριση του πρώτου πρακτικού της επιτροπής Διενέργειας/Αξιολόγησης Αποτελεσμάτων Διαγωνισμών και διαδικασιών διαπραγμάτευσης όσον αφορά τον ανοικτό  διαγωνισμό «Παροχή γενικών υπηρεσιών για τη μίσθωση μηχανημάτων για επεμβάσεις αντιπλημμυρικής προστασίας», συνολικού προϋπολογισμού  99.999,80 € με ΦΠΑ,Π.Ε. Φωκίδας.

Δεν έχουμε αντίρρηση στο συγκεκριμένο πρακτικό….σαν λύση ανάγκης.

ΔΑΚΟΚΤΟΝΙΑ

ΘΕΜΑ 30ο : Έγκριση πρακτικού άγονης δημοπρασίας και επαναδημοπράτησης του συνοπτικού, δημόσιου διαγωνισμού για την “Ανάπτυξη και εφαρμογή υπηρεσιών ευφυούς δακοκτονίας για την υλοποίηση ολοκληρωμένου μηχανισμού υποστήριξης του Προγράμματος Δακοκτονίας”, προϋπολογισμού 74.400,00€ με ΦΠΑ.

Η ψηφιοποίηση της κρατικής παρέμβασης στην αγροτική παραγωγή είναι χρήσιμη και με την παράλληλη εφαρμογή ενός κεντρικού σχεδίου, πέρα και έξω από τους περιορισμούς της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής της Ε.Ε, μπορεί να βοηθήσει ουσιαστικά την ελαιοκαλλιέργεια…..

Επειδή, όμως, λείπει η πολιτική βούληση για κεντρικό σχεδιασμό και για καλά οργανωμένη δραστηριότητα δακοκτονίας, που ανατίθεται σε ιδιώτες με σημαντικές – πάντα – καθυστερήσεις και προβλήματα ….. θεωρούμε την ψηφιοποίηση της συγκεκριμένης δράσης ανεπίκαιρη….

Αντί να επαναπροκηρυξουμε τον διαγωνισμό, που βγήκε άγονος…. Ας δώσουμε βάρος την ολοκληρωμένη δακοκτονία από καλά στελεχωμένη και εξοπλισμένη δημόσια υπηρεσία.

ΚΑΤΑΨΗΦΙΖΟΥΜΕ την εισήγηση.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ

ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΟΥΜΕ ΠΩΣ Η ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΠΡΟΓΕΑΜΜΑΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΜΕΤΑΦΕΡΘΗΚΕ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΣΦΑΤΟ ΝΟΜΟ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ……

ΔΙΑΦΩΝΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΟ…. ΑΛΛΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΘΑ ΔΙΑΤΥΠΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΑΣ…. ΔΙΑΤΗΡΩΝΤΑΣ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΟΛΩΝ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΟΡΟ ΤΡΟΠΟ.

ΘΕΜΑ 31ο : Έγκριση παράτασης της χρονικής διάρκειας της Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και του Δήμου Μαντουδίου – Λίμνης – Αγ. Άννας με τίτλο «Συντήρηση αγροτικής οδοποιίας Δ.Ε Ελυμνίων και Δ.Ε. Νηλέως στο Δήμο Μαντουδίου – Λίμνης – Αγίας Άννας για τα έτη 2017-2018 (Α΄ ΦΑΣΗ)»

Η Προγραμματική σύμβαση υπογράφηκε στις 18-07-2018 με χρονική διάρκεια εικοσιτέσσερις (24) μήνες δηλαδή μέχρι 18-07-2020.

Σύμφωνα με την εισήγηση δεν ολοκληρώθηκε σύμφωνα με το εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα εξ αιτίας α) Των έντονων καιρικών φαινομένων που εκδηλώθηκαν  και β) των έκτακτων μέτρων που επιβλήθηκαν από την Πολιτεία εξαιτίας της πανδημίας του Κορονοϊού, κατά το χρονικό διάστημα από 23-3-2020 έως και 30-5-2020, γεγονός που κατέστησε δυσχερείς τις μετακινήσεις και τη συνεργασία της Επιβλέπουσας Υπηρεσίας με τον Ανάδοχο.

  1. Θεωρούμε πως οι αιτίες που προβάλλονται δεν είναι επαρκείς για το συγκεκριμένο έργο και την έκταση του….
  2. Διερωτόμαστε γιατί η επιτροπή παρακολούθησης που έχει καθοριστεί δεν μνημονεύεται πουθενά….. Γιατί η Διεύθυνση προγραμματισμού μας ενημέρωσε για την λήξη της προγραμματικής σύμβασης 3,5 μήνες αργότερα.

Σε αυτή την βάση ΚΑΤΑΨΗΦΙΖΟΥΜΕ την εισήγηση.

ΘΕΜΑ 32ο : Έγκριση παράτασης της χρονικής διάρκειας της Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και του Δήμου Ιστιαίας – Αιδηψού με τίτλο «Συντήρηση αγροτικής οδοποιίας  Δ.Ε. Ιστιαίας, Αιδηψού, Λιχάδας στο  Δήμο Ιστιαίας – Αιδηψού για  τα έτη 2017-2018 (Α΄ ΦΑΣΗ)»

Με το ίδιο σκεπτικό, όπως στο προηγούμενο θέμα της ημερήσιας διάταξης…… ΚΑΤΑΨΗΦΙΖΟΥΜΕ την εισήγηση.

ΘΕΜΑ 33ο : Έγκριση σύναψης σχεδίου Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και του Δήμου Λοκρών για την υλοποίηση του έργου με τίτλο: «Αντιπλημμυρικά έργα του Περιαστικού Δάσους στη θέση Βουνό Ρόδα της Δ.Κ.Αταλάντης του Δήμου Λοκρών », εξουσιοδότηση κ. Περιφερειάρχη για την υπογραφή της και ορισμός μελών στην Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης.

Το έργο είναι χρήσιμο και αναγκαίο και οι  δυνατότητες του Δήμου Λοκρών συγκεκριμένες….

Δεν έχουμε αντίρρηση.

ΘΕΜΑ 34ο : Έγκριση σύναψης σχεδίου Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και της Ελληνικής Ομοσπονδίας Ορειβασίας και Αναρρίχησης για την υλοποίηση του έργου με τίτλο: «Επισκευή ορειβατικού καταφυγίου Βαρδουσίων», εξουσιοδότηση κ. Περιφερειάρχη για την υπογραφή της και ορισμός μελών στην Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης.

Δεν αντιλαμβανόμαστε την σημασία σύμβασης με την Ομοσπονδία Ορειβασίας και Αναρρίχησης…. Που είναι ιδιωτικός φορέας και στην ουσία εκμεταλλεύεται το καταφύγιο….. Τι πρόκειται να συνεισφέρει ;

Γιατί δεν ανατίθεται το έργο στην Τεχνική Υπηρεσία της Π.Ε Φωκίδας

ΚΑΤΑΨΗΦΙΖΟΥΜΕ την εισήγηση.

ΔΑΠΑΝΕΣ

ΘΕΜΑ 35ο : Α) «Έγκριση Εξειδίκευσης δαπανών από τον Τακτικό Προϋπολογισμό Οικονομικού Έτους 2020 (Ειδικός Φορέα 073) για δαπάνες, προμήθειες, συντηρήσεις ή παροχή υπηρεσιών, έτους 2020».              Β) «Έγκριση Εξειδίκευσης δαπανών από τον Προϋπολογισμό  δημοσίων Επενδύσεων Οικονομικού Έτους 2020 (Ειδικός Φορέα 071) για δαπάνες, προμήθειες, συντηρήσεις ή παροχή υπηρεσιών, έτους 2020»Π.Ε. Φωκίδας.

Δεν έχουμε αντίρρηση.

ΘΕΜΑ 36ο : Έγκριση εξειδίκευσης πίστωσης από τον Τακτικό Προϋπολογισμό (Ειδικός Φορέας 073) για δαπάνες, προμήθειες, συντηρήσεις ή παροχή υπηρεσιών & δαπανών, έργων, μελετών του προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων(Ειδικός Φορέας 071) Οικονομικού Έτους 2020 , Π.Ε. Εύβοιας.

Δεν έχουμε αντίρρηση.

ΘΕΜΑ 37ο : α)«Έγκριση εξειδίκευσης πίστωσης για  έκδοση Χρηματικού Εντάλματος Προπληρωμής» β) Ορισμός υπολόγου Χρηματικού Εντάλματος (ΧΕΠ) οικονομικού έτους 2020 δεκτικού ΚΑΕ0719,0722, Π.Ε. Εύβοιας.

Το ένταλμα αφορά αναγκαίες μετακινήσεις υπηρεσιακών παραγόντων…….. Δεν έχουμε αντίρρηση.

ΘΕΜΑ 38ο : Έγκριση εξειδίκευσης από τον Τακτικό Προϋπολογισμό Οικονομικού Έτους 2020 (Ειδικός Φορέας 071, 073) για δαπάνες, προμήθειες, συντηρήσεις ή παροχή υπηρεσιών, έτους 2020, Π.Ε. Βοιωτίας.

Δεν έχουμε αντίρρηση.

ΘΕΜΑ 39ο : Έγκριση εξειδίκευσης πίστωσης από τον Τακτικό Προϋπολογισμό οικονομικού έτους 2020 (ειδικός φορέας 073) για δαπάνες,προμήθειες,εργασίες,παροχή υπηρεσιών ΠΕ Φθιώτιδας, έτους 2020, Π.Σ.Ε.

Δεν έχουμε αντίρρηση.

Διερωτόμαστε για την εγγραφή των 20 ευρώ σαν δαπάνη καθαριότητας, που καταχωρούνται στις υπηρεσίες.

ΘΕΜΑ 40ο : Έγκριση εξειδίκευσης πίστωσης για πληρωμή δαπανών από διορισμό πληρεξουσίου δικηγόρου από τον Τακτικό Προϋπολογισμό (Ειδικός Φορέας 073) Οικονομικού Έτους 2020 της Π.Ε. Ευρυτανίας

Αφορά τις δαπάνες για δικηγόρους, που θα χειριστούν τις αγωγές της ΔΕΔΔΗΕ, με τους οποίους έχουμε διαφωνήσει….βεξ αιτίας των χειρισμών που έγιναν.

ΚΑΤΑΨΗΦΙΖΟΥΜΕ την εισήγηση

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ – ΜΕΛΕΤΕΣ – ΠΑΡΑΤΑΣΕΙΣ

ΘΕΜΑ 41ο : Έγκριση όρων ηλεκτρονικής δημοπράτησης του έργου:«Συντήρηση και επέκταση δικτύου ηλεκτροφωτισμού ζώνης Λιμένα Ιτέας(Λ.Τ.Ν. ΦΩΚΙΔΑΣ)»προϋπολογισμού 124.000,00€ με ΦΠΑ.

Δεν έχουμε αντίρρηση.

ΘΕΜΑ 42ο : α) Έγκριση της διακήρυξης και των λοιπών συμβατικών τευχών δημοπράτησης του έργου «Διάνοιξη δασικής οδού στη θέση ‘ΚΕΛΙΖΑ’» Π.Ε. Βοιωτίας,προϋπολογισμού 65.000,00€ με ΦΠΑ και β) Ορισμός της Διεύθυνσης  Τεχνικών Έργων της Περιφερειακής Ενότητας Βοιωτίας ως Υπηρεσίας που θα διεξάγει τον διαγωνισμό.

Δεν έχουμε αντίρρηση.

ΘΕΜΑ 43ο : Έγκριση του Πρακτικού Αποσφράγισης Δικαιολογητικών Συμμετοχής -Οικονομικής Προσφοράς της ηλεκτρονικής δημοπρασίας του έργου «Ηλεκτροφωτισμός γηπέδου Δροσιάς» προϋπολογισμού 90.000,00€ ,με ΦΠΑ, Π.Ε. Εύβοιας.

Δεν έχουμε αντίρρηση.

ΘΕΜΑ 44ο : Έγκριση του Πρακτικού Ελέγχου Δικαιολογητικών Κατακύρωσης της ηλεκτρονικής δημοπρασίας ,  του έργου «Τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας και κατακόρυφης σήμανσης στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο Π.Ε. Φθιώτιδας  2019»προϋπολογισμού 1.000.000,00 με ΦΠΑ.

Δεν έχουμε αντίρρηση.

ΘΕΜΑ 45ο : 1)Έγκριση του Πρακτικού Ι ηλεκτρονικού διαγωνισμού του  έργου: «Στεγανοποίηση & αποκατάσταση παροχετευτικότητας καναλιού Υλίκης Κάστρου» ΠΕ Βοιωτίας,προϋπολογισμού 2.700.000,00  €  με αναθεώρηση και ΦΠΑ. 2) Απόρριψη δύο (2) προσφορών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 88 του Ν. 4412/2016 και 3)Ανάδειξη προσωρινού μειοδότη.

Το συγκεκριμένο θέμα έχει συζητηθεί πολλές φορές στην Οικονομική Επιτροπή, που έκρινε πως με την αποδοχή της προσφοράς του 3ου μειοδότη έχανε ένα σημαντικό ποσόν σε σχέση με τις προσφορές του 1ου και του 2ου, που δεν αιτιολόγησαν τις προσφορές τους και αποκλείστηκαν….Για αυτό το παρέπεμψε στο Τεχνικό Συμβούλιο επιδιώκοντας να ακυρώσει τον διαγωνισμό, ακολουθώντας τις οδηγίες του Διευθυντή Τεχνικών Υπηρεσιών.

Το Τεχνικό Συμβούλιο όμως που συνεδρίασε δεν έκρινε συγκριτικά τις προσφορές αλλά μόνο την 3η  που θεώρησε συμφέρουσα, εκτιμώντας την απόφαση της απόφασης Προδικαστικών Προσφυγών ως κυρίαρχη.

Η αναπληρώτρια Διευθύντρια Τεχνικών Υπηρεσιών Βοιωτίας, σύμφωνα με το πρακτικό του Τεχνικού Συμβουλίου παρουσίασε το ιστορικό της υπόθεσης, εξέφρασε σαν άποψη της υπηρεσίας το πρώτο πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού, χωρίς να παίρνει υπόψη της την άποψη της Οικονομικής Επιτροπής.

Έτσι το Τεχνικό Συμβούλιο αποφάσισε ομόφωνα και ζητά την κατακυρώσει του διαγωνισμού στον 3ο μειοδότη.

Έτσι οδηγούμαστε σε τετελεσμένα…..

Επειδή αυτό δεν πολιτικά δεν μπορούμε να το αποδεχτούμε, ζητάμε από την νομική υπηρεσία να μας γνωρίσει αν υπάρχουν περιθώρια αντίδρασης…. Με σκοπό την ακύρωση του διαγωνισμού….

Αν αυτό δεν γίνει αποδεκτό….. ΑΠΕΧΟΥΜΕ από την ψηφοφορία.

 ΘΕΜΑ 46ο :  Έγκριση2ου  Πρακτικού διαγωνισμού για το έργο «Βελτίωση οδικής ασφάλειας  Δ.Ε. Αγράφων και Δ.Ε. Βίνιανης» Π.Ε. Ευρυτανίας,  προϋπολογισμού 9 30.000,00€ με ΦΠΑ και κατακύρωση της σύμβασης .

Δεν έχουμε αντίρρηση.

ΘΕΜΑ 47ο : Έγκριση του Πρακτικού Ι Αποσφράγισης Δικαιολογητικών Συμμετοχής – Οικονομικής  Προσφοράς της ηλεκτρονικής δημοπρασίας του έργου «Συντήρηση οδικού δικτύου Π.Ε. Φωκίδας» υποέργο   «Διαγράμμιση εθνικού και επαρχιακού δικτύου Π.Ε. Φωκίδας για τα έτη 2019-2020»προϋπολογισμού 500.000,00€ με ΦΠΑ.

Δεν έχουμε αντίρρηση.

ΕΚΤΑΚΤΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

ΘΕΜΑ 48ο : Έγκριση δαπανών των Εντολών Πληρωμής και Πιστοποίησης του Έργου «Μίσθωση Μηχανημάτων για την Αντιμετώπιση Εκτάκτων Αναγκών Πολιτικής Προστασίας 2020-2022», χρήση 2020 της Π.Ε. Φωκίδας

Δεν έχουμε αντίρρηση.

Σημειώνουμε, όμως πως η εκκαθάριση των οφειλών θα πρέπει να γίνεται νωρίτερα….

ΘΕΜΑ 49ο : Έγκριση της υπ’ αριθμ. 223412/1014/25-10-2020 απόφασης της Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Βοιωτίας περί διάθεσης μέσων και πόρων για συμμετοχή ιδιωτικών μηχανημάτων στην αντιμετώπιση πυρκαγιάς στην Τοπική Κοινότητα  Θίσβης του Δήμου Θηβαίων την 25/10/2020, Π.Ε. Βοιωτίας.

Δεν έχουμε αντίρρηση.

ΘΕΜΑ 50ο : Έγκριση της υπ’ αριθμ 219877/1000/21-10-2020 απόφασης της Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Βοιωτίας περί διάθεσης μέσων και πόρων για συμμετοχή ιδιωτικών μηχανημάτων στην απολύμανση του επαρχιακού οδικού δικτύου του Δήμου Λιβαδειάς, λόγω αυξημένων κρουσμάτων  « COVID-19», που προέκυψαν την 21/10/2020,Π.Ε. Βοιωτίας.

Δεν γνωρίζουμε την επιστημονική σκοπιμότητα της απολύμανσης δρόμων, λόγω κορονοϊού…..

Ψηφίζουμε…. ΛΕΥΚΟ.

ΘΕΜΑ 51ο : Έγκριση της υπ’ αριθμ. 224725/862/27-10-2020 απόφασης του Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Φθιώτιδας περί διάθεσης πόρων και μέσων για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών (αντιμετώπιση πλημμυρικών φαινομένων από την 18/9/2020, Π.Ε. Φθιώτιδας).

Δεν έχουμε αντίρρηση.

ΘΕΜΑ 52ο : Έγκριση δαπάνης του υποέργου «Έκτακτες ανάγκες έτους 2020», του έργου με τίτλο «Εργασίες αποχιονισμού στο Εθνικό και Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο και αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών της Π.Ε. Εύβοιας» και ενάριθμο  2014ΕΠ56600011, σύμφωνα με την υπ’ αρ. 12/01/02-01-2020 (ΑΔΑ:Ψ8ΠΤ7ΛΗ-41Θ) απόφαση του Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Εύβοιας για την λήψη πόρων και μέσων προς αντιμετώπιση των συνεπειών από  βροχοπτώσεις και χιονοπτώσεις  που έλαβαν χώρα στις 01-01-2020 στο  Νομό Ευβοίας ( θεομηνίες Ζηνοβία και Ηφαιστίων).

Διερωτόμαστε γιατί καθυστέρησε η εκκαθάριση των συγκεκριμένων δαπανών…. Που τώρα πια μετά από  10 και 11 μήνες  δεν μπορούν να ελεγχθούν.

Ορισμένα ποσά τα θεωρούμε υπερβολικά…. 48.000 ευρώ….43.000 ευρώ… 38.000 ευρώ.

Για αυτό ζητάμε πριν ψηφίσουμε την συγκεκριμένη αιτιολογία κάθε δαπάνης μεγαλύτερης των 10.000 ευρώ.

Σε διαφορετική περίπτωση….. ΚΑΤΑΨΗΦΙΖΟΥΜΕ την εισήγηση.

ΜΑΘΗΤΙΚΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ

ΘΕΜΑ 53ο : Τροποποιήσεις-καταργήσεις-συμπληρώσεις δρομολογίων  μεταφοράς μαθητών των δημόσιων σχολικών μονάδων Α’/βάθμιας και Β’/βάθμιας εκπαίδευσης χωρικής αρμοδιότητας Π.Ε. Φθιώτιδας (3η Κατάσταση Τροποποιήσεων – Καταργήσεων)

Οι ζητούμενες αλλαγές είναι λογικές. Αιτιολογούνται επαρκώς αλλά έρχονται με μικρή καθυστέρηση.

Δεν έχουμε αντίρρηση.

Σημειώνουμε πάντως τις ανεπαρκείς προσπάθειες για ενιαία κριτήρια και κοινό τρόπο προσδιορισμού των μαθητικών δρομολογίων σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες…..

Μετά από συγκεκριμένη μελέτη του ζητήματος και προκειμένου να υπάρχει ολοκληρωμένο πλαίσιο αιτιολόγησης της δαπάνης, ζητάμε :

•          Να εξασφαλιστεί η διαρκής και ουσιαστική συνεργασία με τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης …..

•          Με βάση τα μαθητολογια και τους τόπους κατοικίας των μαθητών να δημιουργηθούν σταθερές διαδρομές για την μεταφορά τους…..

•          Με βάση των αριθμό των μαθητών που μετακινούνται σε κάθε διαδρομή να επιλεχθούν τα κατάλληλα και συμφέροντα ασφαλή μεταφορικά μέσα…..

•          Ότι στην πορεία αλλάζει, να αλλάξει μετά από έγγραφο της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.  

•          Κρίνουμε αναγκαία την ουσιαστική παρέμβαση για την αξιοποίηση όλων των ταξί που δύνανται να χρησιμοποιηθούν σε κάθε περιοχή με το μικρότερο κόστος.

•          Άμεσα να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για την παγίωση της συγκεκριμένης διαδικασίας.

Ειδικά ζητάμε διευκρινήσεις για την έλλειψη ελέγχου στην υλοποίηση των μαθητικών δρομολογίων…..Συγκεκριμένα, στο δρομολόγιο του ΚΤΕΛ Περιβόλι – Ομβριακή – Δομοκός  οι μαθητές στοιβάζονται στα λεωφορεία,  όπου  συνταξιδεύουν ακόμη και με ενήλικες που δεν πρέπει να μετακινούνται με τα μαθητικά δρομολόγια. Για αυτό το θέμα ζητήσαμε ήδη την άμεση παρέμβαση της Διοίκησης.

ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

ΘΕΜΑ 54ο :  Έκθεση αποτελεσμάτων εκτέλεσης του Προϋπολογισμού της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, έως το Γ’ τρίμηνο 2020

Τα αποτελέσματα της εκτέλεσης του προϋπολογισμού ως το 3ο τρίμηνο του 2020 αντανακλούν την συναίνεση σας στην κυβερνητική πολιτική, που επιβάλλει περιορισμό στις κοινωνικές δαπάνες και φυσικά στην χρηματοδότηση Δήμων και Περιφερειών.

Αντανακλούν την απουσία οποιασδήποτε διεκδίκησης από μέρους της Περιφερειακής Αρχής, που περιορίζεται σε διαβουλεύσεις, χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα.

Αποφεύγεται να σχολιάσετε πολιτικά την έκθεση εκτέλεσης του προϋπολογισμού για να μην φανεί η συνεχιζόμενη υποχρηματοδότηση και οι πολιτικές σκοπιμότητες πίσω από τις όποιες επιλογές καταλήγουν σε διθυραμβικές εξαγγελίες….. Για να στηρίξετε την κυβερνητική πολιτική.

  • Δεν λέτε κουβέντα για το ότι το συνολικό ποσοστό εισπράξεων που αφορούν κυρίως την  Αγροτική Ανάπτυξη, έσοδα αντικαπνιστικού νόμου και επιχορηγήσεις προνοιακών ιδρυμάτων ανήλθε  σε 17% έως το Γ’ τρίμηνο έτους 2020….. Δεν καταλογίζετε πολιτικές ευθύνες στην Κυβέρνηση που αυτή η υστέρηση οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι δεν έχετε εισπράξει έσοδα που αφορούν επιχορήγηση προνοιακών ιδρυμάτων και επιχορήγηση για το Πρόγραμμα Γεωργικών Προειδοποιήσεων Ολοκληρωμένης Φυτοπροστασίας της Βαμβακοκαλλιέργειας.
  • Δεν  σχολιάζετε πολιτικά την υστέρηση των εσόδων από ΚΑΠ για επενδυτικές δαπάνες  και δαπάνες βελτίωσης του οδικού δικτύου.
  • Δεν κάνετε καμιά ουσιαστική πολιτικού χαρακτήρα αναφορά στις επιχορηγήσεις για το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και τον Προϋπολογισμό του Π.Τ.Α. όπου το συνολικό ποσοστό είσπραξης ανήλθε σε 9% χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα έσοδα του Περιφερειακού Ταμείου.
  • Δεν μας δίνεται κανένα στοιχείο για το Π.Τ.Α όπου ο Προϋπολογισμός Εσόδων-Εξόδων έτους 2020 διαμορφώθηκε σε 60.000.000 € και οι εισπράξεις – πληρωμές έως το Γ’ τρίμηνο έτους 2020 ανήλθαν σε 33.804.830 €.

Τελικά δεν βγάζετε κανένα συμπέρασμα για το αν η συγκεκριμένη διαχείριση κάλυψε ή όχι τις υπάρχουσες ανάγκες του λαού και του τόπου….. αποκρύπτοντας την σκληρή πραγματικότητα.

Για αυτούς τους λόγους….. ΚΑΤΑΨΗΦΙΖΟΥΜΕ την εισήγηση.

 ΘΕΜΑ 55ο :  Έγκριση Σχεδίου Προϋπολογισμού της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, οικονομικού έτους 2021.

Η Περιφερειακή Αρχή, εισάγοντας τον προϋπολογισμό της Περιφέρειας για το 2021, μας  διαβεβαιώνει πως συντάχθηκε με βάση τις κεντρικές κατευθύνσεις και πως διαμορφώνεται  στην βάση των προβλέψεων του κρατικού προϋπολογισμού.

Δεν σχολιάζει καθόλου το πλαίσιο που διαμορφώνεται ο προϋπολογισμός της Περιφέρειας αποκρύπτοντας την πολιτική βούληση της Κυβέρνησης να συνεχίσει και να εντείνει την υποχρηματοδότηση, αδιαφορώντας για τις ανάγκες που υπάρχουν και διευρύνονται.

Δεν γίνεται καμιά αναφορά….. Στα όσα προκύπτουν από το νέο κρατικό προϋπολογισμό για τους ΟΤΑ…..

  • Στην προβλεπόμενη κρατική χρηματοδότηση των ΟΤΑ  που εμφανίζεται μειωμένη κατά 70 εκ …. κάτω δηλαδή   ακόμα και από αυτά που προβλέπονταν  για το 2020….. και ενώ δεν γνωρίζει κανείς το πως θα εξελιχθούν οι ανάγκες όσο διαρκεί η Πανδημία…
  • Στα προβλεπόμενα έσοδα από φόρους που εμφανίζονται αυξημένα κατά 238 εκ, αφού  στην ουσία αντανακλούν την επιβάρυνση των νοικοκυριών  από τα νέα δηλωμένα  τετραγωνικά.
  • Στα Λοιπά έσοδα, όπου εμπεριέχονται τα όποια τέλη και η ανταποδοτικότητα των ΟΤΑ, συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία….:  855 εκ το 2019…. 889 εκ. το 2020…. 935 εκ το 2021.   
  • Στις Κοινωνικές παροχές, που για  το 2020 έφτασαν τα 219εκ- και ο προϋπολογισμός τους για το 21 τα  κατεβάζει  στα 146 εκατ.
  • Στην αναφορά του κρατικού προϋπολογισμού στο ισοζύγιο των ΟΤΑ για το 2021 όπου προβλέπεται να διαμορφωθεί έλλειμμα ύψους 51 εκατ. ευρώ…. Που φαίνεται βελτιωμένο κατά 49 εκατ. ευρώ έναντι της τρέχουσας εκτίμησης για το 2020.

Οι βασικότεροι, όμως, παράγοντες της μεταβολής αυτής είναι η προβλεπόμενη αύξηση των ιδίων εσόδων των ΟΤΑ, που – κατά την εκτίμηση της κυβέρνησης πρέπει να καλύψουν ένα σημαντικό μέρος της υστέρησης που προέκυψε το 2020 λόγω των συνεπειών της πανδημίας, καθώς και λόγω της χρονικής μετάθεσης και της θετικής επίπτωσης από τη δήλωση της ορθής επιφάνειας των κτισμάτων.

Από όλα αυτά προκύπτει πως η Κυβέρνηση μειώνει την κρατική επιχορήγηση και σπρώχνει τους Δήμους και τις Περιφέρειες να αυξήσουν τα ίδια έσοδα τους…. Τις εισπράξεις τους από τον λαό.

Σπρώχνει τους Δήμους και τις Περιφέρειες στην κάθε μορφής ιδιωτικοποίηση και τα ΣΔΙΤ.

Σε αυτή την λογική πειθαρχεί και η συγκεκριμένη εισήγηση της Περιφερειακής Αρχής στην Στερεά Ελλάδα.

Οι στόχοι του προϋπολογισμού που προτείνετε δεν μπορούν να καλύψουν τις πραγματικές ανάγκες του λαού και του τόπου…. Να του εξασφαλίσουν την πολιτική προστασία, την αύξηση της παραγωγικής δραστηριότητας, την άρδευση, τις καλέ συνθήκες διαβίωσης και την ασφαλή κυκλοφορία, που χρειάζεται ο λαός.

Όσο και αν κατατεμαχίζετε τα προγράμματα έργων και υπηρεσιών, που με στόμφο παρουσιάζετε, για να δημιουργήσετε εντυπώσεις, δεν μπορούν να υλοποιηθούν με το συγκεκριμένο προϋπολογισμό και τις ελάχιστες κρατικές επιχορηγήσεις.

Χαρακτηριστικά σημειώνουμε …..

  • ΟΙ Κεντρικοί Αυτοτελείς πόροι καλύπτουν στοιχειωδώς την σημερινή μίζερη λειτουργία της Περιφέρειας και δεν αφήνουν περιθώρια να καλύψει τις μεγάλες ανάγκες της σε προσωπικό……Δεν δημιουργούν προοπτική θετικών εξελίξεων…. Δεν έχει επαρκή στελέχωση των Τεχνικών Υπηρεσιών και χρυσοπληρώνει τις μελέτες… Δεν έχει δημόσιου χαρακτήρα υπηρεσία τεχνικών παρεμβάσεων και συντήρησης και πληρώνει τεράστια ποσά σε εργολάβους για έκτακτες ανάγκες και μικροέργα…. Δεν έχει επάρκεια προσωπικού για να διαμορφώσει δικό της δίκτυο εξυπηρέτησης των κοινωνικών αναγκών και καταφεύγει σε ΜΚΟ και ιδιώτες…. Δεν έχει νομική υπηρεσία και χρησιμοποιεί ιδιώτες δικηγόρους.

Αναγράφεται και ένα ποσόν για την μεταφορά των μαθητών, αλλά δεν στηρίζεται σε καμιά επιστημονικοτεχνική μελέτη για το αν καλύπτει αντικειμενικές ανάγκες ή την απαράδεκτη πολιτική των συγχωνεύσεων και της κατάργησης σχολικών μονάδων, που η κυβερνητική πολιτική του περιορισμού των κοινωνικών δαπανών δημιούργησε, συμβάλλοντας και με αυτόν τον τρόπο στην ερήμωση της επαρχίας.

Αναγράφεται επίσης και ένα ποσόν για την κάλυψη επενδυτικών δαπανών και δαπανών βελτίωσης, συντήρησης και αποκατάστασης του οδικού δικτύου που φτάνει μόλις  στα 6.300.000 €. Και είναι εντελώς ανεπαρκές…. Φανταστείτε τι παραγωγικές επενδύσεις μπορούν να γίνουν με αυτά τα χρήματα…. Τι αρδευτικά έργα…. Τι θα κάνει Π.Ε Εύβοιας που θα πάρει 1.449.000 ευρώ και τα 950.000 θα δώσε για τοκοχρεολύσια προηγούμενων δανείων.

  • Στο κεφάλαιο που αφορά τα ίδια έσοδα απεικονίζεται τους στόχους που θέτει η Κυβέρνηση, με βάση τις οδηγίες της Ε.Ε και φυσικά αποδέχεστε και εσείς….. που έχετε στο μυαλό σας αντίστοιχες αποφάσεις.

Μιλάτε, χαρακτηριστικά, για φόρους, τέλη και δικαιώματα, που θεσπίστηκαν ή θα θεσπιστούν με αποφάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου.

  • Σε ότι αφορά τις πολυδιαφημισμένες δημόσιες επενδύσεις…

Μέχρι σήμερα ποτέ δεν κάλυψαν τις πραγματικές ανάγκες ρου λαού και του τόπου…… Δεν άλλαξαν στο ελάχιστο την κατάσταση και φυσικά δεν βελτίωσαν την ζωή των εργατικών λαϊκών οικογενειών

Πρόκειται για έσοδα, που αφορούν σε έργα ενταγμένα σε Συλλογικές Αποφάσεις ΣΑΕΠ & ΣΑΜΠ, που χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ή είναι συγχρηματοδοτούμενα.

Έργα για τα οποία διαχειριστής είναι η Περιφέρεια, ύψους 40.814.407 € και Έργα για τα οποία διαχειριστής είναι το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης ύψους 37.399.500 €,  του οποίου την λειτουργία το Περιφερειακό Συμβούλιο πρέπει να αγνοεί, σύμφωνα με τον νόμο !

Σε δαπάνες ο προϋπολογισμός αναφέρεται κάνοντας απλώς εκτιμήσεις….. Στην πορεία η Κυβέρνηση θα δει τι θα κάνει και θα ορίσει όρια πληρωμών.

Με άλλα λογία, δίνετε υποσχέσεις και θα δούμε αν και κατά πόσο θα υλοποιηθούν.

Σε αυτά τα πλαίσια αντιμετωπίζουμε τον προϋπολογισμό που προτείνεται….. Τον θεωρούμε μίζερο και αναντίτοιχο των λαϊκών αναγκών….. Προσαρμοσμένο τις πολιτικές της μονόπλευρης λιτότητας, με σαφή αντιλαϊκά χαρακτηριστικά…. Συνέχεια και προέκταση της Κυβερνητικής Πολιτικής.

Για αυτό τον λόγο, τον ΚΑΤΑΨΗΦΙΖΟΥΜΕ.