Ανακοίνωση – κάλεσμα για το άνοιγμα των σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

.   10 Ιανουαρίου 2021   Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ανακοίνωση – κάλεσμα για το άνοιγμα των σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Ανακοίνωση – κάλεσμα
της Τομεακής Επιτροπής Εύβοιας του ΚΚΕ
για το άνοιγμα των σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Οι ανησυχίες των χιλιάδων εκπαιδευτικών, των γονιών και των μαθητών για τους όρους ανοίγματος των σχολείων είναι απολύτως δικαιολογημένες καθώς η Κυβέρνηση ανοιγοκλείνει τα σχολεία χωρίς να παίρνει κανένα ουσιαστικό μέτρο, χωρίς να λαμβάνει υπόψη της τις διεκδικήσεις μαθητών, γονιών, εκπαιδευτικών για 15 μαθητές ανά τάξη, πρόσληψη μόνιμου εκπαιδευτικού δυναμικού, αύξηση του προσωπικού καθαριότητας. Μάλιστα λίγες ώρες πριν το άνοιγμα βρεφονηπιακών σταθμών, νηπιαγωγείων, δημοτικών δεν έχουν εξασφαλιστεί με ευθύνη της Κυβέρνησης μαζικά τεστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς και το προσωπικό των δομών. Βέβαια η κυβέρνηση φρόντισε πέντε μήνες μετά το άνοιγμα των σχολείων να φτάσουν οι μάσκες στο κατάλληλο μέγεθος…

Είναι χαρακτηριστική η κατάσταση ιδιαίτερα σε μεγάλα σχολικά συγκροτήματα της Εύβοιας στην οποία βρέθηκαν και με τη νέα σχολική χρονιά. Στη Χαλκίδα, στο 1ο ΓΕΛ η πλειοψηφία των τμημάτων έχει από 27 μαθητές, στο 3ο ΓΕΛ ξεκίνησε η χρονιά με συγχώνευση τμημάτων και 30 μαθητές στην τάξη, αντίστοιχα στο 2ο ΓΕΛ οι μαθητές βρίσκονται ο ένας πάνω στον άλλο, όπως και στα ΕΠΑΛ. Στα Ψαχνά, στο ΓΕΛ τα 25 άτομα είναι κανόνας. Παράλληλα η εικόνα επαναλαμβάνεται και σε άλλα σχολεία. 

Μάλιστα η Κυβέρνηση και τα στελέχη της στην Εκπαίδευση, προχωρούν στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση και στην Εύβοια. Πέρα από το γεγονός ότι με το  νόμο Κεραμέως τον Ιούλη ’20  αύξησαν αριθμό μαθητών ανά τμήμα, εν μέσω δευτέρου κύματος της πανδημίας, εξελίσσουν τους σχεδιασμούς τους για στοίβαγμα των παιδιών στις τάξεις και περικοπή των δαπανών για την Παιδεία μέσω της πρότασης για κλείσιμο δημοτικών και νηπιαγωγείων στην Νότια Εύβοια καθώς αντίστοιχα είχε γίνει και δυο μήνες πριν για την περιοχή των Μεσσαπίων. Είναι επίσης προκλητικό να πανηγυρίζουν ότι Γενάρη μήνα ήρθαν 50 εκπαιδευτικοί για να καλύψουν κενά που υπήρχαν επιβεβαιώνοντας επί τις ουσίας τα τεράστια κενά που τόσους μήνες αρνούνταν, ακόμα και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα κλπ., ενώ  εξακολουθούν να υπάρχουν κενά…

Όπως ακριβώς αντιμετωπίζει την Υγεία και την εξέλιξη της πανδημίας, η Κυβέρνηση αντιμετωπίζει και την Παιδεία. Όπως όλους αυτούς τους μήνες δεν πήρε κανένα ουσιαστικό μέτρο για την επαρκή κάλυψη των δομών υγείας με προσωπικό και υλικοτεχνική υποδομή έτσι έκανε και στα σχολεία. Την ίδια στιγμή επιλέγει να μπουκώνει με ζεστό χρήμα μονοπωλιακούς ομίλους προκειμένου να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί για το ξεπέρασμα της κρίσης. Ακόμα και εν μέσω δευτέρου κύματος της πανδημίας, ο προϋπολογισμός που ψήφισε για το 2021 περιέχει 15% μικρότερο κονδύλι για την καθαριότητα των σχολείων, 600 εκατομμύρια λιγότερα για την Υγεία και ένα σορό ακόμα περικοπές για τις λαϊκές ανάγκες. 

Παράλληλα μέσα από τα αλλεπάλληλα ανοίγματα και κλεισίματα των σχολείων, εντάθηκαν οι ανισότιμοι όροι παροχής της μόρφωσης, μεταξύ δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, αλλά ανάμεσα και στους μαθητές της δημόσιας εκπαίδευσης, ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες που έχουν οι οικογένειες τους να στηρίξουν τη μορφωτική διαδικασία των παιδιών τους. Επιβεβαιώνεται ότι η δημόσια εκπαίδευση νοσεί πολύ σοβαρά με άμεσα θύματα μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς. Επιβεβαιώθηκε ότι ακόμα και σε ειδικές συνθήκες, το κράτος δεν μπορεί να εξασφαλίσει την ισότιμη εκπαίδευση για όλους τους μαθητές, διευρύνοντας ακόμα περισσότερο τις ανισότητες.

Σήμερα, το αναγκαίο και αυτονόητο είναι πώς θα βρεθούν ξανά μαζί μαθητές και εκπαιδευτικοί με ασφάλεια στα σχολεία. Αυτό σημαίνει: περισσότεροι εκπαιδευτικοί, περισσότερες αίθουσες και τεστ παντού. Όσο δεν γίνονται αυτά, χάνεται πολύτιμος χρόνος. Τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά ανοίγουν χωρίς τα απαραίτητα μέτρα, τα Γυμνάσια και τα Λύκεια μένουν κλειστά για τρεις μήνες, με σοβαρές συνέπειες στη μόρφωση, στην ψυχολογία, στην κοινωνικοποίηση μαθητών. Οι ευθύνες της κυβέρνησης είναι τεράστιες!

Όσο το αγαθό της εκπαίδευσης δεν εξασφαλίζεται δημόσια, δωρεάν καθολικά για όλα τα παιδιά, οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές χρειάζεται να είναι στην πρώτη γραμμή των αγώνων, συλλογικά, για τη μόρφωση που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες.

Για να μην υπάρξει χαμένη σχολική χρονιά…
Για να μείνουν τα σχολεία ανοιχτά με υγιεινή και ασφάλεια…
Εδώ και τώρα να εκπληρωθούν τα αιτήματα για:

  • Να εξασφαλιστούν μαζικά τεστ πριν το άνοιγμα των σχολείων για όλους τους εργαζόμενους σε βρεφονηπιακούς σταθμούς, νηπιαγωγεία, δημοτικά, με ευθύνη της Κυβέρνησης.
  • Μέγιστος αριθμός ανά τμήμα οι 15 μαθητές.
  • Για το σκοπό αυτό, άμεση αξιοποίηση αιθουσών που δεν χρησιμοποιούνται διαμορφώνοντας κατάλληλες συνθήκες για διδασκαλία σε δημοτικά και ιδιωτικά κτίρια, βιβλιοθήκες, ΚΑΠΗ, εγκαταλελειμμένα κτίρια, κτίρια σχολείων που καταργήθηκαν ή συγχωνεύτηκαν την τελευταία δεκαετία.
  • Δωρεάν, μαζικά και επαναλαμβανόμενα test covid-19 στα σχολεία. Να συνταγογραφείται το test covid-19 και να είναι δωρεάν για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
  • Ενίσχυση του προσωπικού καθαριότητας ώστε να τηρούνται τα υγειονομικά πρωτόκολλα στα σχολεία.
  • Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις εκπαιδευτικών.
  • Να χορηγούνται δωρεάν όλα τα Μέσα Ατομικής Προστασίας στα σχολεία.
  • Να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ουσιαστική λειτουργία με όλο το αναγκαίο προσωπικό στα Ειδικά Σχολεία.
  • Να παρθούν μέτρα για την αποσυμφόρηση των σχολικών λεωφορείων.
  • Να δοθούν σε όλα τα παιδιά τεχνολογικά μέσα, τάμπλετ, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, γρήγορο internet με ευθύνη του κράτους. Κανένας μαθητής εκτός εκπαίδευσης – καμιά απουσία σε μαθητή που δεν έχει τα μέσα να συμμετέχει στην τηλεκπαίδευση.
  • Να γίνει αναπροσαρμογή της ύλης και να στηριχθούν όλα τα παιδιά με ενισχυτική διδασκαλία αμέσως μόλις ανοίξουν τα σχολεία. – Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων.
  • Δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές μορφές τηλεαξιολόγησης. Μόνη λύση να παραταθεί ο χρόνος παράδοσης της βαθμολογίας.
  • Να αποσυρθεί εδώ και τώρα το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση.
  • Καμιά αλλαγή ειδικά φέτος στο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Καμιά αλλαγή που μειώνει εισακτέους και αποκλείει μαθητές από Σχολές της επιλογής τους.
  • Να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την εκπαίδευση των παιδιών που διαμένουν σε δομές προσφύγων.