ΕΡΩΤΗΣΗ κατέθεσε ο βουλευτής του ΚΚΕ, Γιώργος Μαρίνος, για την εισαγωγή υποψηφίων των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων του Δήμου Διρφύων – Μεσσαπίων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

      Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΕΡΩΤΗΣΗ κατέθεσε ο βουλευτής του ΚΚΕ, Γιώργος Μαρίνος, για την εισαγωγή υποψηφίων των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων του Δήμου Διρφύων – Μεσσαπίων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα:  Για  την εισαγωγή υποψηφίων των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων του Δήμου Διρφύων – Μεσσαπίων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Η Κατάσταση που έχει διαμορφωθεί για τους μαθητές και τις μαθήτριες στο Δήμο Διρφύων – Μεσσαπίων Εύβοιας απαιτεί ειδικά, έκτακτα μέτρα στήριξης από το Υπουργείο. Συγκεκριμένα οι μαθητές και μαθήτριες που σε λίγες μέρες θα κληθούν να εξεταστούν στις πανελλήνιες εξετάσεις έχουν αντιμετωπίσει πολύ σοβαρά προβλήματα το τελευταίο χρόνο που τους ενίσχυσαν εμπόδια στην παρακολούθηση και μελέτη της σχολικής ύλης.

Οι καταστροφικές πλημμύρες που έπληξαν το Δήμο Διρφύων – Μεσσαπίων τον περασμένο Αύγουστο δημιούργησαν σοβαρά προβλήματα που αφορούν ζητήματα αποκατάστασης των τεράστιων ζημιών στα σπίτια των μαθητών και συνολικά στις περιοχές που ζουν,  (καταστροφή οικιακών ειδών,  προβλήματα υδροδότησης, διακοπές ρεύματος, λάσπες, ζημιές σε δημόσια κτίρια όπως τα σχολεία, μεγάλες ζημιές σε δρόμους γέφυρες κτλ). Ταυτόχρονα χειροτέρεψαν οι όροι διαβίωσης αφού μειώθηκε το εισόδημα των οικογενειών τους (δυσκολία στη συνέχιση της εργασίας, μεγάλα ποσά που δαπανήθηκαν από τις οικογένειες για να επαναφέρουν τα σπίτια τους σε κανονική κατάσταση, επαγγελματίες και αγρότες που υπέστησαν μεγάλες καταστροφές). Μια συνολικά πολύ δύσκολη κατάσταση που επέδρασε καταλυτικά αρνητικά στους όρους διαβίωσης των οικογενειών και νέων της περιοχής όπως επίσης και στους όρους εκπαίδευσης. 

Τα προβλήματα αυτά δεν ήταν τυχαία, και η οδυνηρή κατάσταση που δημιουργήθηκε δεν δικαιολογείται από τα «ακραία καιρικά φαινόμενα», αλλά είναι συνέπεια χρόνιων ελλείψεων σε αντιπλημμυρικά έργα, σε έργα για την προστασία της ζωής και της περιουσίας των κατοίκων. Στις καταστροφικές συνέπειες προστέθηκαν οι μεγάλες καθυστερήσεις για αποκατάσταση των ζημιών που δυσκόλεψε τους κατοίκους να επανέλθει η ζωή τους σε κανονικούς ρυθμούς, ενώ οι ίδιοι πάλευαν για μέρες ακόμη και μήνες με ιδία μέσα να επαναφέρουν τα σπίτια τους. Οι αποζημιώσεις ήταν ψίχουλα μπροστά στις ανάγκες που είχαν, όπου ακόμη και αυτές έφτασαν με μεγάλη καθυστέρηση και δεν δόθηκαν σε όλους καθώς με τα κριτήρια που τέθηκαν εξαιρέθηκαν αρκετοί.

Μέσα στην εξέλιξη της πανδημίας τα συνεχόμενα “άνοιξε-κλείσε” των σχολείων, η  συνεχόμενη τηλεκπαίδευση που το υπουργείο αποφάσιζε ενίσχυσαν εμπόδια, δυσκολίες στους μαθητές και μαθήτριες της περιοχής. Πόσο μάλλον που μέσα σε αυτές τις συνθήκες η κυβέρνηση αποφάσισε να αλλάξει και το σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια, ενισχύοντας και με αυτό τον τρόπο το άγχος, την αγωνία χιλιάδων νέων πανελλαδικά. 

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

  • Τι μέτρα προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση ώστε να εξασφαλίσει οι μαθητές και μαθήτριες της Γ’ Λυκείου του δήμου Διρφύων – Μεσσαπίων να στηριχτούν στη προσπάθεια που κάνουν να τελειώσουν το σχολείο και να δώσουν πανελλήνιες;
  • Θα προβεί σε ενέργειες για την κατ’ εξαίρεση εισαγωγή  των υποψηφίων του δήμου στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, όπως επιβάλουν οι συνθήκες και έχει ξαναγίνει σε άλλες αντίστοιχες περιπτώσεις;

Οι Βουλευτές

Γιώργος Μαρίνος
Δελής Γιάννης