Η προκήρυξη θέσεων σχολικών νοσηλευτών, που εξέδωσε το Υπουργείο Παιδείας, δύο μήνες πριν την λήξη της σχολικής χρονιάς για την κάλυψη των κενών θέσεων, επιβεβαιώνει περίτρανα αυτό που αναδεικνύουν οι εργαζόμενοι όλη την χρονιά, ότι δηλαδή παιδιά με σοβαρές παθήσεις μένουν ουσιαστικά αβοήθητα και ακάλυπτα μέσα στα σχολεία, υποχρεώνοντας με αυτόν τον τρόπο τους ίδιους τους γονείς για πολλοστή φορά να καλύψουν το έλλειμμα.
Η ειδικότητα των σχολικών νοσηλευτών είναι απολύτως αναγκαία σε κάθε σχολική μονάδα, κάτι που με ιδιαίτερη οξύτητα αποτυπώθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, για τις περιπτώσεις των μαθητών με χρόνιες σοβαρές παθήσεις, για την πρώτη αντιμετώπιση σοβαρών τραυματισμών των μαθητών εντός του σχολικού προγράμματος, συνολικότερα την εκπόνηση και υλοποίηση, σε συνεργασία με το εκπαιδευτικό προσωπικό, προγραμμάτων αγωγής υγείας για όλους τους μαθητές.
Αν και αναγκαία η επιστημονική ειδικότητα των σχολικών νοσηλευτών, ο αριθμός των προσλήψεων δεν επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες. Επίσης προσλαμβάνονται με συμβάσεις καθόλη τη διάρκεια του σχολικού έτους, αποθαρρύνοντας τους από το να δηλώσουν ενδιαφέρον καθώς αδυνατούν με αυτούς τους όρους να κάνουν οικογενειακό προγραμματισμό.
Ταυτόχρονα, οι συνθήκες εργασίας, η ανυπαρξία υγειονομικών σταθμών εντός των σχολείων, οι ελλείψεις σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό καθώς και η ανύπαρκτη σύνδεση με τα κατά τόπους υποστελεχωμένα Κέντρα Υγείας δυσχεραίνει το έργο των σχολικών νοσηλευτών, που καλούνται να παρέχουν έργο δίχως τα αναγκαία, κατάλληλα μέσα και τις υποδομές. Σε αυτές τις συνθήκες, χωρίς βοηθητικό προσωπικό, ανατέθηκε στο καθηκοντολόγιο η υποστήριξη όλων των μαθητών, ακόμα και των όμορων σχολικών μονάδων, θέτοντας σε κίνδυνο τόσο τους μαθητές με σοβαρές παθήσεις όσο και συνολικά τους υπόλοιπους μαθητές.
Επιπλέον, πέραν όλων των παραπάνω δυσκολιών, επιφορτίζονται σύμφωνα με το άρθρο 84 του ν.4915/2022 να αναλάβουν την ευθύνη της διενέργειας πρακτικής άσκησης δύο ειδικευόμενων νοσηλευτών στη δημόσια υγεία/κοινοτική υγεία, με αποτέλεσμα ούτε οι μαθητές να καλύπτονται ολοκληρωμένα υγειονομικά, ούτε οι ασκούμενοι να στηρίζονται ολοκληρωμένα και επιστημονικά.
Γι’ αυτό και απαιτείται η πρόσληψη του αναγκαίου μόνιμου προσωπικού στις σχολικές μονάδες, με βάση τον μαθητικό πληθυσμό και τις ανάγκες του, η δημιουργία των κατάλληλων υποδομών, η εξασφάλιση των υγειονομικών μέσων και υλικών, ώστε να υπάρξει ολοκληρωμένη, ποιοτική και επιστημονική κάλυψη των αναγκών τόσο των μαθητών όσο και των ασκούμενων φοιτητών.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. Υπουργός, τι μέτρα θα λάβει ώστε:
– Να καλυφθούν άμεσα τα κενά που ακόμα υπάρχουν σε σχολικές νοσηλευτές και στις άλλες ειδικότητες,
– Να προσληφθεί μόνιμο επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό ώστε να υποστηρίζονται ολόπλευρα οι μαθητές και να συνεπικουρείται το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο,
– Να εξασφαλιστούν τα αναγκαία υλικοτεχνικά μέσα, οι κατάλληλες υποδομές και χώροι, σε σύνδεση με ένα αναβαθμισμένο πρωτοβάθμιο σύστημα υγείας σε κάθε Δήμο,
– Να τοποθετηθούν άμεσα καταρτισμένοι στη κοινοτική νοσηλευτική εκπαιδευτές, που θα στηρίζουν ολόπλευρα την πρακτική άσκηση των ειδικευόμενων νοσηλευτών.
Οι Βουλευτές
Δελής Γιάννης
Γκιόκας Γιάννης
Καραθανασόπουλος Νίκος
Κομνηνάκα Μαρία
Λαμπρούλης Γιώργος
Μαρίνος Γιώργος
Παπαναστάσης Νίκος
Συντυχάκης Μανώλης