Τα προβλήματα του Μουσικού Σχολείου Λιβαδειάς στο Περιφερειακό Συμβούλιο Στερεάς Ελλάδας από τη Λαϊκή Συσπείρωση.
Ερώτηση και στη Βουλή κατέθεσε το ΚΚΕ με θέμα «να καλυφθούν πλήρως οι κτηριακές ανάγκες του Μουσικού Σχολείου Λιβαδειάς»

      Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τα προβλήματα του Μουσικού Σχολείου Λιβαδειάς στο Περιφερειακό Συμβούλιο Στερεάς Ελλάδας από τη Λαϊκή Συσπείρωση.
Ερώτηση και στη Βουλή κατέθεσε το ΚΚΕ με θέμα «να καλυφθούν πλήρως οι κτηριακές ανάγκες του Μουσικού Σχολείου Λιβαδειάς»

                        ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Τα προβλήματα του Μουσικού Σχολείου Λιβαδειάς στο Περιφερειακό Συμβούλιο Στερεάς Ελλάδας από τη Λαϊκή Συσπείρωση.
Ερώτηση και στη Βουλή κατέθεσε το ΚΚΕ με θέμα «να καλυφθούν πλήρως οι κτηριακές ανάγκες του Μουσικού Σχολείου Λιβαδειάς»

Την Παρασκευή 31 Μάρτη 2023 κλιμάκιο του ΚΚΕ αποτελούμενο από τους υποψήφιους βουλευτές Βοιωτίας Πέτρο Αρκουμάνη και Λουκά Γκικόπουλο, από την Γραμματέα της ΤΕ Λιβαδειάς Λιάνα Καραβασίλη και τα στελέχη του Κόμματος Μαρία Σβολιαντοπούλου και Μπάμπη Ευταξία, επισκέφτηκε το Μουσικό Σχολείο Λιβαδειάς στον Άγιο Γεώργιο. Ξεναγήθηκαν στον χώρο και συνομίλησαν με την Διεύθυνση και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου οι οποίοι τους εξέθεσαν την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το σχολείο, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και τις επείγουσες ανάγκες που υπάρχουν.

Την ίδια ημέρα το θέμα τέθηκε από τη Λαϊκή Συσπείρωση και τον Πέτρο Αρκουμάνη στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Λεβαδέων, ενώ άμεσα κατατέθηκαν σχετικές ερωτήσεις από την Λιάνα Καραβασίλη και τον Κώστα Μπασδέκη προς το Περιφερειακό Συμβούλιο Στερεάς Ελλάδας που συνεδριάζει την Τρίτη 4 Απρίλη και από το ΚΚΕ προς το Υπουργείο Παιδείας. Την ερώτηση του ΚΚΕ υπογράφουν οι βουλευτές Γιώργος Μαρίνος, Γιάννης Δελής, Διαμάντω Μανωλάκου και Θανάσης Παφίλης.

Επισυνάπτονται οι ερωτήσεις.


Προς τον κ. Πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου

Κοινοποίηση: κ. Περιφερειάρχη

ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ

Το Μουσικό Σχολείο λειτουργεί στον Αγ. Γεώργιο Λιβαδειάς από το σχολικό έτος 2018-΄19 και στεγάζεται σε κτήριο το οποίο ενώ δεν είχε κατασκευαστεί για σχολείο, προσαρμόστηκε και διαμορφώθηκε «προσωρινά» για να καλύψει τις ανάγκες του νεοσύστατου τότε Μουσικού Γυμνασίου.

Κατά το τρέχον σχολικό έτος 2022-’23 λειτουργούν πέντε (5) τμήματα, Α΄-Β΄-Γ΄ Γυμνασίου και Α’-Β’ Λυκείου.

Χρησιμοποιούνται τέσσερις (4) αίθουσες διδασκαλίας, τρεις (3) εκ των οποίων είναι στενές, υπόγειες,  χωρίς καλό εξαερισμό και μία (1) έχει παραχωρηθεί από την Εκκλησία σε παρακείμενο κτήριο.

Επίσης δώδεκα (12) υποτιθέμενα «στούντιο»,  δηλαδή πολύ μικρές αίθουσες για να εξυπηρετούν τις ανάγκες των ατομικών μουσικών μαθημάτων, που όμως δεν πληρούν καμία προδιαγραφή στούντιο, δεν έχουν ηχομόνωση ούτε σχετικά μηχανήματα, παρά μόνο καρέκλα κι αναλόγιο! Τα τέσσερα (4) μάλιστα εξ αυτών είναι παντελώς απαράδεκτα, καθώς είναι υπόγεια, δεν έχουν καθόλου εξαερισμό και το πρόβλημα υγρασίας, μούχλας και δυσοσμίας είναι τραγικό! Πολλά ακόμα σημεία στο κτίριο παρουσιάζουν προβλήματα υγρασίας και μούχλας, ακόμα και εισροή υδάτων όταν βρέχει.

Το 5ο τμήμα κάνει μάθημα στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, η οποία χρησιμοποιείται επίσης για τις πρόβες των μουσικών συνόλων, για τις εκδηλώσεις του σχολείου αλλά και για την σίτιση των μαθητών, καθώς δεν υπάρχει τραπεζαρία. Δεν υπάρχουν εργαστήρια φυσικών επιστημών, χημείας, ούτε βιβλιοθήκη. Δεν υπάρχουν επαρκείς βοηθητικοί κι αποθηκευτικοί χώροι για τα μουσικά όργανα του σχολείου και των μαθητών.

Οι συνθήκες υγιεινής είναι ακατάλληλες, καθώς υπάρχουν δύο (2) τουαλέτες για ενενήντα (90) μαθητές και μία (1) ακόμη, για τριάντα (30) καθηγητές.

Στο πίσω μέρος του κτηρίου υπάρχει μικρό κατηφορικό και επικίνδυνο προαύλιο σε δύο επίπεδα, δίχως γήπεδα για να παίζουν τα παιδιά, ενώ για το μάθημα της Γυμναστικής οι μαθητές φιλοξενούνται στο προαύλιο του διπλανού Δημοτικού Σχολείου.

Σύμφωνα με την Διεύθυνση και τους εκπαιδευτικούς, για το επόμενο σχολικό έτος που θα λειτουργεί και η Γ’ Λυκείου απαιτούνται επιπλέον επτά (7) αίθουσες διδασκαλίας ώστε να καλυφθούν οι κατευθύνσεις των γενικών μαθημάτων και δέκα (10) στούντιο.

Πλέον των ακατάλληλων συνθηκών και της επικινδυνότητας του κτηρίου, η πλειοψηφία του εκπαιδευτικού δυναμικού όσον αφορά στις διάφορες μουσικές ειδικότητες καλύπτεται από ορισμένου χρόνου, χαμηλά αμειβόμενους και «περιπλανόμενους» χρόνο με το χρόνο καθηγητές, πολλοί εκ των οποίων μετακινούνται καθημερινά από άλλες πόλεις.

Όπως είναι προφανές από την παραπάνω περιγραφή της κατάστασης, ένα Μουσικό Σχολείο κύτταρο πολιτισμού, που το έχουν αγκαλιάσει γονείς και μαθητές όχι μόνο της πόλης της Λιβαδειάς αλλά και της ευρύτερης περιοχής απειλείται από την εφαρμοζόμενη πολιτική της  υποχρηματοδότησης όλων των δημόσιων σχολείων, πολύ δε περισσότερο λόγω των ιδιαίτερων αναγκών του.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ η Περιφερειακή Αρχή

  • τι μέτρα έχει πάρει ή προτίθεται να πάρει, ώστε το Μουσικό Σχολείο Λιβαδειάς να λειτουργήσει κατά το επόμενο σχολικό έτος χωρίς προβλήματα, ανταποκρινόμενο στον διαρκώς αυξανόμενο αριθμό μαθητών;
  • τι μέτρα έχει πάρει ή προτίθεται να πάρει, ώστε να στεγαστεί επιτέλους σε κτήριο που να ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές  λειτουργίας ενός Μουσικού Σχολείου που έχει ειδικές απαιτήσεις;

Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης

Λιάνα Καραβασίλη

Κώστας Μπασδέκης


ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Να καλυφθούν πλήρως οι κτηριακές ανάγκες του Μουσικού Σχολείου Λιβαδειάς


 Το Μουσικό Σχολείο Λιβαδειάς λειτουργεί στον Αγ. Γεώργιο Λιβαδειάς από το σχολικό έτος 2018-19 και στεγάζεται σε κτήριο, το οποίο, ενώ δεν είχε κατασκευαστεί για σχολείο, προσαρμόστηκε και διαμορφώθηκε «προσωρινά» για να καλύψει τις ανάγκες του νεοσύστατου τότε Μουσικού Γυμνασίου.

Κατά το τρέχον σχολικό έτος 2022-23 λειτουργούν πέντε (5) τμήματα, Α΄-Β΄-Γ΄ Γυμνασίου και Α’-Β’ Λυκείου. Χρησιμοποιούνται τέσσερις (4) αίθουσες διδασκαλίας, τρεις (3) εκ των οποίων είναι στενές, υπόγειες,  χωρίς καλό εξαερισμό και μία (1) έχει παραχωρηθεί από την Εκκλησία σε παρακείμενο κτήριο.

Επίσης λειτουργούν δώδεκα (12) υποτιθέμενα στούντιο,  τα οποία είναι σε πολύ μικρές αίθουσες για να εξυπηρετούν τις ανάγκες των ατομικών μουσικών μαθημάτων, δεν πληρούν καμία προδιαγραφή στούντιο, δεν έχουν ηχομόνωση ούτε σχετικά μηχανήματα, παρά μόνο καρέκλα κι αναλόγιο. Τα τέσσερα (4) μάλιστα εξ αυτών είναι παντελώς απαράδεκτα, καθώς είναι υπόγεια, δεν έχουν καθόλου εξαερισμό και το πρόβλημα υγρασίας, μούχλας και δυσοσμίας είναι τραγικό. Πολλά ακόμα σημεία στο κτίριο παρουσιάζουν προβλήματα υγρασίας και μούχλας, ακόμα και εισροή υδάτων όταν βρέχει.

Το 5ο τμήμα κάνει μάθημα στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, η οποία χρησιμοποιείται επίσης για τις πρόβες των μουσικών συνόλων, για τις εκδηλώσεις του σχολείου αλλά και για την σίτιση των μαθητών, καθώς δεν υπάρχει τραπεζαρία. Δεν υπάρχουν εργαστήρια φυσικών επιστημών, χημείας, ούτε βιβλιοθήκη. Δεν υπάρχουν επαρκείς βοηθητικοί κι αποθηκευτικοί χώροι για τα μουσικά όργανα του σχολείου και των μαθητών.

Επίσης οι συνθήκες υγιεινής είναι ακατάλληλες, καθώς υπάρχουν δύο (2) τουαλέτες για ενενήντα (90) μαθητές και μία (1) ακόμη, για τριάντα (30) καθηγητές.

Στο πίσω μέρος του κτηρίου υπάρχει μικρό κατηφορικό και επικίνδυνο προαύλιο σε δύο επίπεδα, δίχως γήπεδα για να παίζουν τα παιδιά, ενώ για το μάθημα της Γυμναστικής οι μαθητές φιλοξενούνται στο προαύλιο του διπλανού Δημοτικού Σχολείου.

Σύμφωνα με την Διεύθυνση και τους εκπαιδευτικούς, για το επόμενο σχολικό έτος που θα λειτουργεί και η Γ’ Λυκείου απαιτούνται επιπλέον επτά (7) αίθουσες διδασκαλίας, ώστε να καλυφθούν οι κατευθύνσεις των γενικών μαθημάτων και δέκα (10) στούντιο.

Πλέον των ακατάλληλων συνθηκών και της επικινδυνότητας του κτηρίου, η πλειοψηφία του εκπαιδευτικού δυναμικού όσον αφορά στις διάφορες μουσικές ειδικότητες καλύπτεται από ορισμένου χρόνου, χαμηλά αμειβόμενους και «περιπλανώμενους» χρόνο με το χρόνο καθηγητές, πολλοί εκ των οποίων μετακινούνται καθημερινά από άλλες πόλεις.

Παρά το γεγονός ότι η μουσική εκπαίδευση αγκαλιάζεται από ευρύτερα τμήματα μαθητών, όπου λειτουργεί μουσικό σχολείο, αποτελώντας πολιτισμικό κύτταρο σε κάθε περιοχή, όπως είναι και αυτό της Λιβαδειάς, με διαχρονική ευθύνη όλων των κυβερνήσεων η μουσική εκπαίδευση σε όλη την χώρα, αντιμετωπίζει σοβαρότατα προβλήματα, λόγω της υποχρηματοδότησης, της υποστελέχωσης, της ακαταλληλότητας κτηρίων. Ζωντανό παράδειγμα, των συνεπειών αυτής της πολιτικής είναι και το μουσικό σχολείο της Λιβαδειάς. 

ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. Υπουργός, ποια μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση έτσι ώστε:

–  Να στεγαστεί επιτέλους σε κτήριο που να ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές λειτουργίας ενός σύγχρονου Μουσικού Σχολείου που έχει ειδικές απαιτήσεις,

– Το Μουσικό Σχολείο Λιβαδειάς να λειτουργήσει κατά το επόμενο σχολικό έτος χωρίς προβλήματα, με όλο το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό όλων των ειδικοτήτων, ανταποκρινόμενο στον διαρκώς αυξανόμενο αριθμό μαθητών,

Οι Βουλευτές

Μαρίνος Γιώργος
Δελής Γιάννης
Μανωλάκου Διαμάντω
Παφίλης Θανάσης